Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Ανακοίνωση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΝ -- ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ. ΟΧΙ ΣΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.



1523 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια και 410 γυμνάσια και Λύκεια καταργούνται ή συγχωνεύονται.
Ο «νέος σχολικός χάρτης» σημαίνει λουκέτο στο 14% των σχολικών μονάδων της χώρας. Για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες και τις οικογένειες τους το δικαίωμα για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση γίνεται δυσβάστακτο βάρος.
Το Υπουργείο Παιδείας καταργεί σχολεία, περιορίζει και δυσκολεύει την πρόσβαση των μαθητών και μαθητριών στην Δημόσια Εκπαίδευση, αυξάνει την σχολική διαρροή, μειώνει τις θέσεις απασχόλησης των εκπαιδευτικών, συνειδητά επιλέγει την παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας.

66 χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή από τις ατομικές βόμβες των Αμερικάνων σε Ναγκασάκι και Χιροσίμα, η Ιαπωνία αντιμετωπίζει πάλι τον εφιάλτη της ραδιενέργειας.




Με μία δραματική δήλωση ο αρμόδιος επίτροπος της Κομισιόν για θέματα Ενέργειας προειδοποιεί για επερχόμενη καταστροφή μέσα στις επόμενες ώρες στην περιοχή του πυρηνικού σταθμού της Φουκουσίμα στην Βορειοανατολική Ιαπωνία.

«Αντιμετωπίζουμε το ενδεχόμενο μιας καταστροφής… ακόμη και μιας μεγάλης καταστροφής», επισήμανε ο Geunther Oetinger, προσθέτοντας πώς οι συνθήκες επιδεινώνονται στους αντιδραστήρες του πυρηνικού σταθμού.

Την ίδια ώρα, ο επικεφαλής της Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας της Ρωσίας Σεργκέι Κιριγιένκο ανακοίνωσε πώς η κατάσταση εξελίσσεται στη βάση του χειρότερου δυνατού σεναρίου και πώς δυστυχώς η Ρωσία δυστυχώς συνεχίζει να μην λαμβάνει πλήρη ενημέρωση από τις ιαπωνικές αρχές.

Το αμερικανικό πεντάγωνο ανακοίνωσε με την σειρά τους πώς οι αμερικανικές στρατιωτικές και ναυτικές δυνάμεις στην περιοχή θα παραμείνουν σε απόσταση τουλάχιστον 80 χλμ. από το επίκεντρο του πυρηνικού συμβάντος.

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας σχεδιάζει την απομάκρυνση των Ρώσων διπλωματών από το Τόκιο, με ειδικές πτήσεις στις 18 Μαρτίου.

Καντάφι προς Σαρκοζί: "Να επιστρέψεις τα χρήματα"



Ο Σάιφ αλ Ισλάμ, γιος του λίβυου ηγέτη Καντάφι, δήλωσε ότι η Τρίπολη χρηματοδότησε την προεκλογική εκστρατεία του γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί το 2007 και του ζήτησε "να επιστρέψει τα χρήματα", προσθέτοντας ότι είναι "έτοιμος να τα αποκαλύψει όλα", σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο Euronews


Όταν ρωτήθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο για τη θέση της Λιβύης απέναντι στη Γαλλία, την πρώτη χώρα που αναγνώρισε τη λιβυκή αντιπολίτευση, ο Σάιφ αλ Ισλάμ απάντησε: "Κατ΄ αρχάς πρέπει ο Σαρκοζί να μας δώσει πίσω τα χρήματα που πήρε από τη Λιβύη για να χρηματοδοτήσει την προεκλογική του εκστρατεία". 

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ - ΕΝΑΣ ΠΡΩΤΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ
 ΤΩΝ 300 ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Ο πολυήμερος αγώνας των 300 μεταναστών απεργών πείνας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
και η πετυχημένη κατάληξή του, άνοιξε ξανά και με νέους όρους το ζήτημα του πώς θα συνεχιστεί ο αγώνας συνολικά για το ζήτημα των μεταναστών, πώς θα συνδεθεί με τα υπόλοιπα αγωνιζόμενα κομμάτια της εργατικής τάξης, σε ποιες βάσεις και με ποιους στόχους.
Το βιβλιοπωλείο Εκτός Των Τειχών διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη 17 Μαρτίου, στις 7:00 το απόγευμα
για έναν πρώτο απολογισμό του σημαντικού αυτού αγώνα.
Στη συζήτηση είναι καλεσμένοι μετανάστες και μέλη του κινήματος αλληλεγγύης στους 300 απεργούς πείνας. 
Βιβλιοπωλείο Εκτός Των Τειχών
Γραβιάς 10-12, Εξάρχεια
Tηλ. 210-3303348 www.ektostonteixon.org

Μήνυμα αλληλεγγύης προς το ιαπωνικό ΚΚ του τμήματος Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ


Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ έστειλε στο Ιαπωνικό ΚΚ το παρακάτω μήνυμα αλληλεγγύης.

Αγαπητοί σύντροφοι
Οι εργαζόμενοι της Ελλάδας παρακολουθούν με δέος τις πρωτοφανείς καταστροφικές συνέπειες από το σεισμό και το τσουνάμι που ακολούθησε.
Σας παρακαλούμε να μεταφέρετε την αλληλεγγύη μας και τα συλλυπητήρια μας στα μέλη του Ιαπωνικού ΚΚ, την εργατική τάξη και τις οικογένειες των θυμάτων.

Καμία συγχώνευση – κανένα κλείσιμο σχολείου – καμία σύμπτυξη τμήματος

Η κυβέρνηση παρά τη γενικευμένη αντίδραση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών ανοίγει το δρόμο στις συγχωνεύσεις – κλεισίματα σχολείων. Τα εκατοντάδες σχολεία που συγχωνεύονται αποτελούν την πρώτη πράξη ενός έργου που θα πάρει τραγικές διαστάσεις τα επόμενα χρόνια και θα οδηγήσει σε κλεισίματα χιλιάδων σχολείων σε όλη τη χώρα.
Η κυβέρνηση προχωρά αποφασιστικά την επίθεσή της σε όση δωρεάν παιδεία έχει απομείνει.
Οι μαζικές συγχωνεύσεις - κλεισίματα σχολείων που προωθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν ένα σημαντική πτυχή  της επίθεσης απέναντι στη νεολαία, στους εκπαιδευτικούς αλλά και γενικότερα στο λαό. Το κράτος ενώ κάνει ηχηρή την παρουσία του στην κεντρική επιβολή όλων των αντιλαϊκών μέτρων, από την άλλη «αποσύρεται» από την υποχρέωση να παρέχει ένα μίνιμουμ όρων για την τυπική και ουσιαστική συμμετοχή των νέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συνολικά, το κράτος αποσύρεται από οτιδήποτε θυμίζει κοινωνική παροχή, μιας και αυτές αναγκάστηκε να τις παραχωρήσει ύστερα από αγώνες δεκαετιών της εργατικής τάξης. Δεν είναι τυχαίο ότι αντίστοιχα συγχωνεύονται πανεπιστήμια, νοσοκομεία και δημόσιες συγκοινωνίες. Μέσω των συγχωνεύσεων σχολείων, η κυβέρνηση εκτελώντας τις εντολές του ΔΝΤ και της ΕΕ επιδιώκει:

ΕΛΕ ή ΕΛΕ;

Από τη Ναόμι Κλάιν μέχρι τους Τσόμσκι και Πέτρας στηρίζουν διεθνώς τη δημιουργία της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του ελληνικού χρέους. Κάμποσοι αριστεροί και κάμποσες αριστερές οργανώσεις και στην Ελλάδα! Για να μάθει ο ελληνικός λαός, δηλαδή ο άνεργος, αυτός που του κόβουν το μισθό, αυτός που του κόβουν την ασφάλιση, τη σύνταξη, τη πρόσβαση στην υγεία, τη παιδεία, που του κόβουν κάθε δικαίωμα που έχει κατακτήσει με αγώνες στο παρελθόν, που τον τσακίζουν στα δακρυγόνα και στο ξύλο σε κάθε μικρή και μεγάλη διαδήλωση, που του στέλνουν κάθε είδους μπάτσο στα νοσοκομεία και τα σχολεία, μέχρι και στα λεωφορεία, για να τον τρομοκρατήσουν, αυτός που του κόβουν τα πάντα για να κερδίζει το κεφάλαιο, να μάθει λοιπόν τι του συμβαίνει μέσω της ...ΕΛΕ. Αυτό που ο λαός το 'χει τούμπανο και κάποιοι κρυφό καμάρι ούτως ώστε να αποκτήσει λέει εκείνο το πολιτικό εργαλείο και τη γνώση που θα τον οδηγήσει στη ...χειραφέτησή του. Κάποιοι προσθέτουν βέβαια και την ανατρεπτική και κινηματική κατεύθυνση ως βασική προϋπόθεση (έτσι λέμε τώρα τη δικαιολογία) στήριξης της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου, η οποία σημειώστε θα φέρει τα πάνω κάτω και διεθνώς. Όλοι οι "ξένοι" στρέφουν και πάλι τα βλέματά τους στην Ελλάδα με αγωνία (ε άμα είσαι ο ομφαλός της γης έτσι θα είναι πάντα!).
Και ΄γω ο ηλίθιος ονειρεύομαι Κερατέες παντού, αγωνιστές μετανάστες, Αιγύπτους και Λιβύες, Νεπάλ και Ινδίες, λαούς με το όπλο στο χέρι! Μη σας πω ο αμυντικός και συμβιβασμένος ότι ονειρεύομαι Επιτροπές Λαϊκών Εξεγέρσεων με κατεύθυνση την Επανάσταση στις γειτονιές, στις σχολές, στους χώρους δουλειάς, παντού στη χώρα και διεθνώς!!!
Αμ, καλά να πάθω αφού δεν έχω πρόταση (διαχείρισης) μια ζωή έτσι αιθεροβάμονας και συμβιβασμένος θα είμαι!
Ε, ΛΕ τι τλαβάμε!
ΜΗΤΣΟΥΣ!

Σχολείο της αγοράς;

Ένα ευρύ φάσμα δυνάμεων από τμήματα της σοσιαλδημοκρατίας μέχρι το ΚΚΕ και την εξωκοινοβουλευτική αριστερά συμφωνούν στην κωδικοποίηση της περιγραφής των εξελίξεων στην εκπαίδευση. Ολοι το περιγράφουν ως «σχολείο της αγοράς». Όταν ξεκινάνε, βέβαια, οι διευκρινιστικές ερωτήσεις, τότε διαπιστώνει κανένας ότι άλλη ερμηνεία δίνει ο καθένας. Το γεγονός αυτό από μόνο του υποδηλώνει μάλλον ότι δεν είναι και η πιο κατάλληλη κωδικοποίηση - μιας και πόσο κατάλληλη μπορεί να είναι μια κωδικοποίηση που τελικά περιγράφει άλλα πράγματα;! Αλλά, ας πάμε παραπέρα:
Αν κάποιος με την περιγραφή αυτή εννοεί το αστικό σχολείο θα θέταμε το ερώτημα «αν το σχολείο πριν τις αλλαγές αυτές ήταν κάτι άλλο από αστικό». Στο σημείο αυτό, εκτιμάμε ότι κάποιοι (με βασικό πυρήνα το Συνασπισμό) υπονοούν περίπου κάτι τέτοιο και ουσιαστικά εντάσσουν το ζήτημα στη γενική αντιπαράθεση στο νεοφιλελευθερισμό, ο οποίος, σύμφωνα με την άποψή τους αποτελεί την κακή εκδοχή της διαχείρισης του κεφάλαιου σε αντίθεση με την πάλαι ποτέ σοσιαλδημοκρατία. Σε αυτό το σημείο εντάσσεται η συζήτηση για την αντιπαράθεση του αγγλοσαξονικού (νεοφιλελεύθερου) εκπαιδευτικού μοντέλου που έδινε βάρος στις δεξιότητες με το ευρωπαϊκό που έδινε βάρος στη γενική παιδεία. Επειδή δε θέλουμε εδώ να επεκταθούμε, θα θυμίσουμε μόνο, σε όσους προσεγγίζουν έτσι τα ζητήματα, τη γνωστή μας άποψη ότι ο «θρήνος» για την απώλεια της σοσιαλδημοκρατίας όχι μόνο είναι μάταιος –μιας και η ύπαρξη της σοσιαλδημοκρατίας ήταν υποπαράγωγο του φόβου του καπιταλισμού μπροστά στο επαναστατικό κίνημα- αλλά και αποπροσανατολιστικός. Το βασικό κατόρθωμα της σοσιαλδημοκρατίας δεν ήταν η παραχώρηση κοινωνικών παροχών (αυτό το κατάφερε άμεσα ή έμμεσα το επαναστατικό κίνημα) αλλά το ξεδόντιασμα και ο αποπροσανατολισμός του κινήματος.

«Προτάσεις εξουσίας» που δεν απευθύνονται στον λαό και στο κίνημα

Το κείμενο που ακολουθεί αναφέρεται στο όλο «σούρ’ τα φέρ’ τα» και στο όλο «αλισβερίσι» που συμβαίνει τους τελευταίους μήνες στην ευρύτερη και στενότερη Αριστερά πέραν του ΚΚΕ. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι διεργασίες στον χώρο του ΚΚΕ δεν έχουν ενδιαφέρον ή ότι είναι ανύπαρκτες. Το αντίθετο! Απλώς οι ανακατατάξεις και οι εξελίξεις εδώ είναι λιγότερο φανερές αλλά σίγουρα με σοβαρές συνέπειες, γι’ αυτό και θα ασχοληθούμε με αυτές σε άλλη ευκαιρία.
Τι πιο φυσιολογικό, θα πείτε, σε περιόδους κρίσης και βάρβαρης επίθεσης να παρατηρείται κινητικότητα και αναζητήσεις στους χώρους της Αριστεράς;
Προφανώς δεν υπάρχει τίποτα πιο φυσιολογικό για τους προοδευτικούς και πρωτοπόρους αγωνιστές, σε περιόδους σαν τις σημερινές, και με συσχετισμούς σαν τους σημερινούς, και με τους λαούς σε αρκετές περιοχές, όχι μόνο γειτονικές, ξεσηκωμένους, να αναζητεί το πώς και σε ποια κατεύθυνση θα δράσει ώστε να ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ.

Τίποτε πιο φυσιολογικό για μια ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ να αναζητεί και να επιδιώκει την αυτοοργάνωση του λαού και της νεολαίας προκειμένου το λαϊκό κίνημα να αποκτήσει τα δικά του όπλα να παλέψει.

Προφανώς, λοιπόν, αν η βάση της όλης κινητικότητας ήταν η εξυπηρέτηση αναγκών σε αυτά που αναφέραμε, δεν θα τη χαρακτηρίζαμε «σούρ’ τα φέρ’ τα». Δυστυχώς, όμως, όπως δείχνουν οι πρακτικές των περισσότερων συνιστωσών και τάσεων, τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Αλ. Τσίπρας για το Σύμφωνο: Στις 25 Μαρτίου να παραλύσουν όλες οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες



Σε μια μεγάλη πανευρωπαϊκή κινητοποίηση και απεργία “που να παραλύσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες” κάλεσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ και αντιπρόεδρος του ΚΕΑ, Αλέξης Τσίπρας, ενόψει της Συνόδου Κορυφής στις 25 Μαρτίου, προτείνοντας παράλληλα τη διεξαγωγή πανευρωπαϊκού δημοψηφίσματος για το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας. Στην καταληκτική του ομιλία στο Διεθνές Συνέδριο, ο Αλ. Τσίπρας έθεσε ως προτεραιότητα την ανάδειξη των εναλλακτικών προτάσεων της ευρωπαϊκής αριστεράς, καθώς, όπως υποστήριξε, “καταθέτοντας εναλλακτικές λύσεις και προσπαθώντας αυτές να γίνουν υπόθεση διεκδίκησης ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων, δημιουργείς τις αναγκαίες κοινωνικές συμμαχίες προκειμένου να αλλάξουν οι συσχετισμοί”.
Χαρακτήρισε ψευδές το δίλημμα “προτάσεις ή κοινωνικές αντιστάσεις”, αφού “το ένα δυναμώνει το άλλο”, και τόνισε την αναγκαιότητα οι αριστερές προτάσεις να γίνουν προτάγματα, όπως είπε, διεκδίκησης του λαϊκού κινήματος:

Να απελευθερωθούμε από τα πυρηνικά! Παρέμβαση του Μ. Τρεμόπουλου στην Κομισιόν



Το θέμα της αναθεώρησης της ευρωπαϊκής πολιτικής για την πυρηνική ενέργεια μετά την καταστροφή στην Ιαπωνία, φέρνουν στο ευρωκοινοβούλιο οι Οικολόγοι Πράσινοι.
Με ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου τονίζεται ότι αυτό που ζει η Ιαπωνία διαψεύδει με τραγικό τρόπο την επιχειρηματολογία πως η πυρηνική ενέργεια μπορεί να είναι ποτέ ασφαλής, ακόμη και στις πιο οργανωμένες και τεχνολογικά προηγμένες κοινωνίες. Η καταστροφή αποτελεί σοβαρή προειδοποίηση και για την Ευρώπη, ιδιαίτερα για τη σεισμογενή περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, όπου Τουρκία και Βουλγαρία σχεδιάζουν νέα πυρηνικά εργοστάσια.
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων ρωτά την Κομισιόν αν σκοπεύει να αναθεωρήσει θέσεις της για υποστήριξη της πυρηνικής ενέργειας, τόσο στις χώρες μέλη της Ε.Ε., όσο και σε τρίτες χώρες, όπου ένα πυρηνικό ατύχημα θα είχε συνέπειες στην υγεία των Ευρωπαίων πολιτών.