K.K.4ever.Το μπλογκ που ενώνει την βάση της κομμουνιστικής και ριζοσπαστικής αριστεράς. Με σεβασμό στη διαφορετική άποψη, τα γράφουμε όλα, χωρίς καμιά λογοκρισία. Συνεχής 24ωρη ενημέρωση για τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, στην Κύπρο και σε όλο το κόσμο. Το Κ.Κ.4ever δεν εκφράζει τις θέσεις κανενός πολιτικού κόμματος. Οι απόψεις των συντακτών μας είναι απόλυτα προσωπικές.
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009
Γερμανική Αριστερά: Το πρόγραμμα, μια αρρώστια και η δύσκολη διαδοχή
Η κερδοφορία της κρίσης
ΛΑΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ-ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Προλετάριοι όλων των χωρών, καταπιεζόμενα έθνη και λαοί ενωθείτε!
Για την επίθεση στο σπίτι του σ. Γιάννη Γιαννατσή
Το ΚΚΕ(μ-λ) καταδικάζει την εμπρηστική επίθεση από τραμπούκους στο σπίτι του Γιάννη Γιαννατσή γνωστού αγωνιστή των τοπικών κινημάτων στα Πετράλωνα και γενικότερα στις γειτονιές του 3ου διαμερίσματος της Αθήνας. Η επίθεση συνοδεύτηκε με απειλητικά τηλεφωνήματα, το ίδιο βράδυ κατά τα διάρκεια συνεδρίασης κατοίκων για το θέμα. Ο συναγωνιστής γίνεται για δεύτερη φορά στόχος επίθεσης. Η πρώτη φορά ήταν το 2007 όταν δέχτηκε δολοφονική επίθεση μετά από συγκέντρωση στο Κεραμεικό για τον Προαστιακό.
Το τελευταίο διάστημα οι επιθέσεις αυτές εναντίον αγωνιστών καθώς και οι εμπρησμοί σε εκλογικά περίπτερα, στέκια μεταναστών, κινήσεων νεολαίας και οι τραμπουκισμοί σε συγκεντρώσεις κατοίκων γίνονται όλο και πιο συχνές. Οι ενέργειες αυτές στρέφονται ενάντια στο λαό και τη νεολαία συνολικά, ενάντια σε κάθε προσπάθεια να οργανωθεί η λαϊκή πάλη και οι αντιστάσεις του λαού και των εργαζομένων.
Απ’ ότι φαίνεται οι κάτοικοι της περιοχής που αγωνίζονται χρόνια τώρα για τις γειτονιές τους έχουν ενοχλήσει πολλούς. Αυτούς έχουν στόχο να τρομοκρατήσουν με τις επιθέσεις στο Γιάννη.
Καταδικάζοντας τις επιθέσεις δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στο συναγωνιστή Γιάννη και στους αγωνιστές κατοίκους των Πετραλώνων.
Ο μόνος τρόπος περιφρούρησης του κινήματος και των αγωνιστών είναι η ένταση των προσπαθειών για την ενδυνάμωση του λαϊκού και εργατικού κινήματος.
Πολυτεχνείο ‘73, το ΚΚΕ εσωτερικού
ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ ΟΑΣΕ
Με αφορμή τη σύνοδο του ΟΑΣΕ στην Αθήνα, στις 1-2 Δεκέμβρη, οργανώσεις
της επαναστατικής και ριζοσπαστικής Αριστεράς καλούν τους εργαζόμενους και τη νεολαία να διαδηλώσουν την οργή τους με συγκέντρωση και πορεία την Τρίτη 1 Δεκέμβρη στις 6:30 μ.μ. στα Προπύλαια.
- Να καταδικάσουμε τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ,
- Να εναντιωθούμε στην Ευρώπη της εκμετάλλευσης και τρομοκράτησης των λαών και να πούμε όχι στον Ευρωστρατό!
- Να πούμε όχι σε κάθε εμπλοκή της Ελλάδας και να απαιτήσουμε την άμεση επιστροφή στη χώρα των ελλήνων φαντάρων!
- Έξω το νατο και οι βάσεις!
- Όχι στην "αντιπυραυλική ασπίδα" στη Μεσόγειο!
ΑΡΑΝ • ΑΡΑΣ • ΕΕΚ • Ε
ΝΑΡ • νΚΑ • Οικολόγοι Εναλλακτικοί • ΟΚΔΕ • ΟΚΔΕ-Σπάρτακος • ΣΕΚ
Ναι λένε οι Ελβετοί στην απαγόρευση κατασκευής νέων Τζαμιών
Σύμφωνα με τα αποτελέσματa που μεταδίδει η Ελβετική τηλεόραση:Υπέρ της απαγόρευσης των μιναρέδων ψήφισαν το 57,5% των Ελβετών και κατά μόλις 42,5%.Aυτό το αποτέλεσμα αποτελεί μια μεγάλη νίκη για το ακραίο δεξιό κόμμα, Swiss People's Party (SVP), που υποστήριξε αυτή την πρόταση απαγόρευσης.Σύμφωνα με exit poll το ΝΑΙ θα αγγίξει το εντυπωσιακό 59%.Οι Γερμανόφωνοι Ελβετοί φαίνεται να υποστηρίζουν το ΝΑΙ, περισσότερο από τους Γαλλόφωνους.
Για την ταινία «Ψυχή βαθειά» του Π. Βούλγαρη
Τι θα μπορούσε να είναι ένα έργο που αναφέρεται στην περίοδο του εμφυλίου; Πόσες πλευρές θα μπορούσε να αναδείξει; Παρακολουθώντας το έργο του Π. Βούλγαρη «Ψυχή βαθιά» έχουμε πιθανές απαντήσεις στο ερώτημα. Θα μπορούσε, π.χ., ένα τέτοιο έργο να ήταν μια ικανοποιητική απόδοση της φρίκης του πολέμου και κάθε πολέμου (έτσι τουλάχιστον όπως δίνεται από τις αρχές της ταινίας) ειδικά όταν απευθύνεται σε νέους που έχουν «εθιστεί» στη βία και την εξ ασφαλούς αποστάσεως φρίκη της εικονικής πραγματικότητας. Η ωμότητα της πολεμικής βίας σε προσγειώνει. Πραγματικά το έργο αποδίδει με ικανοποιητικό (έως σοκαριστικό) τρόπο αυτή τη διάσταση… Θα μπορούσε ακόμη να έδειχνε ότι η στάση των αριστερών μαχητών του Δημοκρατικού Στρατού είχε ανώτερη ηθική και ιδεολογική βάση, πράγμα που εκδηλώνεται στον τρόπο που εμψυχώνονται, που πολεμούν, που ταυτόχρονα ζουν και γλεντούν, που αντιμετωπίζουν περήφανα την ανάκριση και τον θάνατο. Και αυτή τη διάσταση καλύπτει η ταινία, αν και απλοϊκά όσον αφορά τον τρόπο που εμψυχώνουν οι καπετάνιοι και οι ιδεολογικοί καθοδηγητές τους μαχητές. Αλλά, κομμάτια να γίνει, έχουν γραφτεί, απεικονιστεί και ειπωθεί πολύ χειρότερα και πολύ εχθρικότερα πράγματα για την «πλευρά» με την οποία ο σκηνοθέτης, όπως τουλάχιστον δηλώνει, είναι περισσότερο ταυτισμένος. Και όχι πως απλοποιήσεις, προσωποποιήσεις και ενθαρρύνσεις που βασίζονταν σε προσδοκίες από τη μεγάλη πατρίδα του σοσιαλισμού δεν είχαν καλλιεργηθεί και εκφραστεί από την ηγεσία του κινήματος. Το ζήτημα είναι πού εντάσσει κανείς μια τέτοια κριτική θεώρηση. Ομως η ταινία δεν «μένει» εκεί, προσπερνά αυτές τις νύξεις και αλλού κατευθύνεται… Δεν είναι μια ταινία αριστερής ή «αριστερής»αυτοκριτικής. Είναι έκδηλη η τάση του σκηνοθέτη και της σεναριογράφου να προσπεράσουν με νύξεις κάθε είδους σημαντικά ζητήματα και πλευρές. Θα μπορούσε ακόμη η ταινία, αφού επιλέχθηκε να μεγεθυνθεί η προσωπική πλευρά (δηλαδή η ιστορία δύο αδελφών που αντικειμενικοί λόγοι και όχι λόγοι επιλογής τούς εντάσσουν σε διαφορετικά στρατόπεδα), να παραμείνει στους χαρακτήρες, να δώσεις εξηγήσεις ευκρινέστερες γιατί ο ένας βρέθηκε «εδώ» και ο άλλος «εκεί». Ούτε αυτό όμως απασχολεί το σκηνοθέτη, αν και την ταινία διατρέχει η διαρκής συγκίνηση και η συνεχής επίκληση στο θυμικό του θεατή από την προσπάθεια των δύο αδελφών να επικοινωνήσουν εν μέσω «αδελφοκτόνου» πολέμου. Η ταινία ακουμπά όλες αυτές τις διαστάσεις χωρίς καμία διάθεση εμβάθυνσης. Θα μπορούσε, τέλος, μία κριτική της ταινίας να περιοριστεί σ' αυτές τις «αδυναμίες». Αδυναμίες που ήδη έχουν επισημανθεί από το σύνολο του Τύπου ως «επιφανειακή προσέγγιση», αδυναμίες έκδηλες ακόμα και σ' εκείνους τους κριτικούς που καλλιέργησαν προσδοκίες πριν από την προβολή της ταινίας. Κατά τη γνώμη μου, η «επιφανειακή προσέγγιση» είναι το αποτέλεσμα της βασικής στόχευσης της ταινίας, που εκφράζεται ευκρινέστατα στο τελευταίο γράμμα της χαροκαμένης μάνας καθώς διαγράφεται το τέλος του πολέμου και αφού έχει εκτελεστεί –εν αγνοία της- ο μικρός γιος που είχε προσχωρήσει στο Δημοκρατικό Στρατό: «Τελειώνει το κακό. Μια φορά φεύγει το κεφάλι από το σώμα». Συγνώμη, ποιο «κακό» τελειώνει; Και, το σημαντικότερο, ποιο... «καλό» ξεκινά μετά το τέλος του «κακού»; Η μετεμφυλιακή Ελλάδα των παιδοπόλεων, της αστυφιλίας, της φτώχειας και της αναγκαστικής μετανάστευσης, των διαρκών ανοιχτών ή καλυμμένων πραξικοπημάτων, των εξοριών και των εκτελέσεων. Γιατί ο εμφύλιος (όπως κάθε πόλεμος και περισσότερο όπως κάθε εμφύλιος πόλεμος) έχει δεδομένο χαρακτηριστικό την αγριότητα και την αιματοχυσία. Πως όμως φτάσαμε ως εκεί. Γιατί προηγήθηκε μια μεγάλη ιστορική περίοδος (τέσσερα χρόνια αντίστασης, ένα ένοπλο λαϊκό κίνημα, του Δεκέμβρη, δύο χρόνια συστηματικών διώξεων της Αριστεράς και παραβιάσεων των συμφωνιών της Βάρκιζας και άλλα τρία χρόνια εμφύλιου πολέμου) μέχρι το μικρό απόσπασμα του καπετάνιου Ντούλα να βρεθεί απομονωμένο και στριμωγμένο ανάμεσα στο Γράμμο και το Βίτσι. Δεν έχει σημασία ποιος νίκησε, φαίνεται να μας λέει η ταινία στην τελευταία σκηνή, όταν πέφτουν τα πυροτεχνήματα πίσω από τα βουνά και ο επιζήσας αδελφός περιθάλπει την επιζήσασα μικρή αντάρτισσα. «Μάλλον νίκησαν οι δικοί μας», λέει η τελευταία, εμείς όμως ως θεατές γνωρίζουμε την πλάνη της… Ζημιώθηκε ο «τόπος». Η γραμμή της «εθνικής συμφιλίωσης» (βασική συνιστώσα γραμμή της ταινίας) εκφράζεται και όταν αποδίδεται η διστακτικότητα των αστών πολιτικών να συναινέσουν στη γραμμή της «τελικής και ολοκληρωτικής» συντριβής και των στρατιωτικών για τη χρησιμοποίηση –σε παγκόσμια πρώτη- των βομβών Ναπάλμ. Οπως σε παγκόσμια πρώτη εφαρμόστηκε και η πολιτική του «σύρματος», όπου προσωρινώς ζει η μητέρα των παιδιών, δηλαδή η πολιτική της εκκένωσης των χωριών και της συγκέντρωσης των κατοίκων σε ειδικές ζώνες αποκλεισμού για να στερήσουν τη βάση ανανέωσης του Δημοκρατικού Στρατού. Δισταγμοί που πιθανώς εκφράστηκαν αλλά δεν αποκαθαίρουν την αστική τάξη της χώρας ως όργανο των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων (πρώτα των Αγγλων και μετά των Αμερικάνων) για το ρόλο τους στη συντριβή του αριστερού δημοκρατικού κινήματος. Τέτοιους δισταγμούς και απόπειρες διαφοροποίησης και «γκρίνιες» έχουμε συναντήσει στην ταραχώδη μεταπολεμική πορεία της χώρας ουκ ολίγες. «Ξεπλένεται», π.χ., ο Παπάγος ή ακόμα και ο δικτάτορας Παπαδόπουλος όταν σε ανάλογης πίεσης ιστορικές στιγμές είχαν εκφράσει –και το πλήρωσαν- τις δικές τους διαφοροποιήσεις; Αντίθετα, η επέμβαση διέσωσε το πολιτικό προσωπικό της αστικής τάξης και το στρατό της που εξακολουθούσε να ηττάται (παρά την τεράστια στρατιωτική βοήθεια, όπως και η ταινία δείχνει), αντιμετωπίζοντας τους ελιγμούς και τις στρατιωτικές κινήσεις του Δημοκρατικού Στρατού, και ας βρίσκονταν σε διαδικασία στρατηγικής υποχώρησης. Το γενικόλογο και επιφανειακό «φταίνε οι ξένοι» εφαρμόζεται και για το στρατόπεδο του Δημοκρατικού Στρατού, όπου υιοθετείται η γνωστή στερεότυπη κριτική για την πολιτική «μη επέμβασης» της Σοβιετικής Ενωσης μέσα από τα λόγια απογοήτευσης που εκφράζουν οι μαχητές του. Στερεότυπο που εντάσσεται σε μια ιδιότυπη, σχιζοειδούς τύπου, κριτική στη σοβιετική ηγεσία που εγκαλείται για δύο αντιφατικά, τελικά, πράγματα. Οτι έπρεπε να «επέμβει» ή λάθος έκανε που «επενέβη»; Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο που απομονώνεται το περιστατικό των δύο αδελφών, όπως απομονώνεται και ένα άλλο πιθανώς υπαρκτό περιστατικό όπως εκείνο της καταφυγής στρατιωτών από τα αντίπαλα στρατόπεδα σε μια καλύβα εν μέσω του χιονιά. Περιστατικά και τα δύο από διαφορετικό τόπο και χρόνο (και τα δύο μάλλον στα Αγραφα στις αρχές του εμφυλίου). Θα ήταν μικρή η «ζημιά». Επιτρέπεται στην τέχνη να κάνει τις δικές της μεγεθύνσεις και τις, συμβολικού χαρακτήρα, μεταφορές και χρονικές αντιμεταθέσεις. Το ζήτημα εδώ είναι σε ποιο πλαίσιο εντάσσονται αυτές οι μεγεθύνσεις και ποιο σκοπό υπηρετούν. Οπως εκφράστηκαν αντιρρήσεις και για τον ίδιο τον τίτλο του έργου, καθώς η «ψυχή βαθιά» φαίνεται να είναι προσφώνηση της ελασίτικης περιόδου. Ενας ακόμη λόγος αν έχουν έτσι τα πράγματα. Ο Βούλγαρης δεν παίρνει το «συγχωροχάρτι» από τη συνείδησή του ως αριστερός (;), ούτε εκφράζει την εκλεκτική του συγγένεια –έστω συναισθηματική- με μία από τις πλευρές του εμφυλίου υιοθετώντας ως τίτλο την προσφώνηση «ψυχή βαθιά». Γιατί αυτή την αδιάσπαστη ενότητα της βαθιάς ψυχής ενός λαού που μέσα σε εννέα χρόνια παρήγαγε τρία ένοπλα λαϊκά κινήματα η ταινία δεν την έκφρασε. Και δεν πρόκειται για σεναριογραφική ή σκηνοθετική αποτυχία. Θα ήταν αν στοιχειωδώς επεδίωκε κάτι τέτοιο. Ομως άλλη ήταν η στόχευσή της… Δημήτρης Μάνος ΥΓ.: Γράφτηκαν -όχι άδικα- αρκετά πράγματα για τις ομοτράπεζες συντροφιές του σκηνοθέτη με την καραμανλική ηγεσία, τα καλά λόγια για τον Καραμανλή, τη γενναία χρηματοδότηση από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Πόσο διαφορετική στάση ζωής σε σχέση, π.χ., με τις επιλογές της Ελλης Παππά, όπως γράφτηκε στο μικρό αφιέρωμα για το θάνατό της στο προηγούμενο φύλλο! Ομως η Ε.Π. αποτελεί σχεδόν μοναδική περίπτωση σε μια διανόηση που ομόθυμα εκφράζει την πίκρα της και τις «διαφωνίες» της για το ότι τα πράγματα δεν ακολούθησαν το δρόμο της «δημοκρατικής ομαλότητας». «Κουράστηκα να σε κρατώ πόνε από το χέρι» έγραφε ο Δ. Χριστοδούλου και μελοποιούσε ο Θεοδωράκης με αποδέκτες τότε και μέσα στην Αριστερά. Για να μην πούμε για το τραγούδι «του νεκρού αδελφού», μότο που δανείζεται και η ταινία του Βούλγαρη. Οπως γράφτηκε στον Τύπο, πριν πεθάνει η ΕΠ είχε δώσει επιστολή που αφορά την εκτέλεση του Μπελογιάννη. Η ίδια είχε επανειλημμένα εκφράσει την κριτική της στη ζαχαριαδιακή ηγεσία και την υποστήριξή της σε αυτό που αργότερα εμφανίστηκε ως «ανανεωτική ηγεσία» του κινήματος. Οπως όμως έγραφε και ο Γιάννης Χοτζέας, οι «ανανεωτικοί» (ανάμεσά τους και ο Κύρκος) ήταν από τους βασικούς λυσσώδεις αρνητές στο να περιληφθεί ο Μπελογιάννης στα εκλογικά ψηφοδέλτια. Προς τι λοιπόν αυτή η εμμονή; Το μέγα ζήτημα που αναδεικνύεται εδώ (ακόμα και για περιπτώσεις σαν της Ε.Π. που δεν αντάλλαξαν τη γραφίδα τους με θέσεις εντός του συστήματος και ομοτράπεζες παρέες κάθε είδους) είναι η θέση και οι προσδοκίες της διανόησης από το κίνημα. Δεν μας προσδιορίζουν όμως ποια θα ήταν η ρεαλιστική μετεξέλιξη αυτής της ενιαίας ιστορικά εννιάχρονης ανάτασης του κινήματος σε δημοκρατική μορφή; Πώς θα ήταν η διαφορετική εξέλιξη; Πώς θα είχε αποφευχθεί το «κακό»; φ.630, © Προλεταρική Σημαία | |
Η Ακρόπολη ευτυχώς γλίτωσε ...Ο Λουδοβίκος, πατέρας του Οθωνα, ονειρευόταν να χτιστεί στην Ακρόπολη το πρώτο παλάτι του οίκου του !
ΚΥΠΡΟΣ-Εκτακτο χριστουγεννιάτικο δώρο στους λήπτες βοηθήματος και αύξηση 5.29% σε συντάξεις και εφάπαξ αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο
ΠΗΓΗ:ΧΑΡΑΥΓΗ
Ονδούρα: Δολοφονίες και βάρβαρη καταστολή-Εκλογές - παρωδία ποτισμένες με αίμα. Το λαϊκό κίνημα συνεχίζει να αντιστέκεται
Στην υιοθέτηση επτά σημείων, που παρουσίασε με την εισήγησή του ο συντονιστής του ΣΥΡΙΖΑ Α. Νταβανέλος, κατέληξε η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη που ολοκλήρωσε τις εργασίες της τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς Κυριακή.
Σύμφωνα με την απόφαση, θεσπίζεται η κάρτα «μέλους» του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σε κάθε τοπική ή νομαρχιακή επιτροπή δημιουργείται ενιαίο μητρώο μελών.
Κορυφαίο όργανο είναι η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη, ενώ την ευθύνη της πολιτικής λειτουργίας μεταξύ των δύο Πανελλαδικών Συνδιασκέψεων έχει η Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Αναλυτικά η απόφαση προβλέπει τα εξής:
1. Άμεση υλοποίηση των αποφάσεων της 1ης Πανελλαδικής Σύσκεψης: Γραφείο Τύπου και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ,έκδοση περιοδικού και λειτουργία του ιστοχώρου με συντακτική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκρότηση της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ.
2. Βασικά «κύτταρα» της οργανωτικής συγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι Τοπικές, Νομαρχιακές και κλαδικές Επιτροπές. Λειτουργούν με κέντρο την Συνέλευση των μελών, που έχει το δικαίωμα να αποφασίσει -με συναίνεση ή ψηφοφορία- για τα τοπικά ή νομαρχιακά ή κλαδικά πολιτικά ζητήματα και για την ανάδειξη της Συντονιστικής Γραμματείας, των Επιτροπών.
3. Θεσπίζεται η έννοια του «μέλους» του ΣΥΡΙΖΑ, σε άμεση σύνδεση με τις Τοπικές ή Νομαρχιακές (ή και Θεματικές όπου έχει αναπτυχθεί ουσιαστική δράση και συμμετοχή) επιτροπές του. Σε κάθε Επιτροπή δημιουργείται Ενιαίο Μητρώο Μελών. Τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ εφοδιάζονται με «κάρτα μέλους» με ευθύνη της αντίστοιχης επιτροπής.
4. Θεσμοθετείται ως «ενδιάμεσο» σώμα η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή. Αποτελείται από τα μέλη της Γραμματείας, της Κ.Ο. και τους συντονιστές-συντονίστριες (ή συμφωνημένες αντιπροσωπείες) των τοπικών επιτροπών. Έχει ως αντικείμενο το συντονισμό της πολιτικής δραστηριότητας ή τη συζήτηση σημαντικών πολιτικών ζητημάτων της συγκυρίας.
5. Κορυφαίο σώμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη. Συγκαλείται τακτικά μια φορά το χρόνο και έκτακτα -με ευθύνη της Γραμματείας- όταν προκύπτει σοβαρό θέμα. Οι αντιπρόσωποι ορίζονται με αποφάσεις των Τοπικών-Νομαρχιακών-Κλαδικών Επιτροπών με συναίνεση ή εκλογή, με μέριμνα για πλουραλιστική εκπροσώπηση, ώστε η σύνθεση της να καθίσταται ισχυρή και αναμφισβήτητη.
6. Την ευθύνη ανάμεσα σε δύο Πανελλαδικές Συνδιασκέψεις έχει η Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκροτείται με την μέθοδο της συναίνεσης. Συμμετέχει τουλάχιστον ένας ή μια εκπρόσωπος από κάθε συνιστώσα και ανένταχτοι-ες (σε αριθμό και σύνθεση που κάθε φορά συμφωνούνται στην Πανελλαδική Συνδιάσκεψη).
7. Ενισχύεται αποφασιστικά το Ταμείο ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να διασφαλίζεται η κεντρική και τοπική λειτουργία του.
Όπως σημειώθηκε στην εισήγηση, «όλα τα παραπάνω ζητήματα -αν χρειαστεί- θα πάρουν πιο συγκεκριμένη μορφή στη διαδικασία κλεισίματος της παρούσας Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης με βάση και τη συζήτηση και τις απόψεις που θα εκτεθούν».
«Για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα -όσα αναπτυχθούν στην παρούσα Πανελλαδική Συνδιάσκεψη αλλά και άλλα που μπορεί να προκύψουν κατά την εμβάθυνση του ζητήματος- συγκροτείται Ανοιχτή Επιτροπή που αναλαμβάνει -σε συνεργασία με τη Γραμματεία- να προετοιμάσει τη συζήτηση για την επόμενη Πανελλαδική Συνδιάσκεψη. Αυτή θα συγκληθεί εντός του 2010 και με βάση τις αποφάσεις της παρούσας Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης θα έχει τη δυνατότητα και τη συγκρότηση να πάρει τις οριστικές αποφάσεις», επισημαίνεται στην εισήγηση.
ΙΤΑΛΙΑ. Μια κίνηση εναντίον του Μπερλουσκόνι ξεκίνησε από το facebook και τους blogers και έγινε κίνημα κατά του Σίλβιο
Απόσπασμα ομιλίας Δ. Τζανακόπουλου, Γραμματέα Νεολαίας ΣΥΝ, στην 3η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ
Θέλω να κάνω τέσσερις επισημάνσεις.
Επισήμανση 1η: Περί ήθους και κουλτούρας. Υπάρχει τεράστια υποχώρηση σε ότι αφορά τις ιδεολογικές πρακτικές στην ποιότητά τους. Η συζήτηση του τελευταίου διαστήματος επιβεβαιώνει τα παραπάνω. Εκατέρωθεν εγκλήσεις, καταγγελίες στο σωρό, υβριστικά σχόλια που εγγράφονται σε μια κουλτούρα ξένη απ΄ αυτήν που γέννησε τον ΣΥΡΙΖΑ.
Επισήμανση 2η: Οφείλουμε να απεμπλέξουμε τη διαδικασία της ενότητας από την αντίστοιχη της ανασύνθεσης.
Επισήμανση 3η : Η πραγματικότητα δεν ορίζεται από την αυτοσυνείδηση που έχουμε γι αυτήν. Όσο κι αν λέμε ότι μια δομή με μέλη, συνέδριο, Κεντρική Επιτροπή και Γραμματεία, στην οποία οι αποφάσεις λαμβάνονται με πλειοψηφίες και μειοψηφίες, δεν αποτελεί κόμμα, όσες φορές κι αν το πούμε αυτό, δεν αφαιρεί τίποτα από τον αντικειμενικό προσδιορισμό της ως τέτοιου.
Επισήμανση 4η: Παρά τα παραπάνω, είναι ώριμα συγκεκριμένα βήματα για το προχώρημα του ΣΥΡΙΖΑ, πέρα από εύκολους λαϊκισμούς, βήματα τα οποία περιγράφονται και στην εισήγηση του συντονιστή της Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.
ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΜΟΝΙΟ-ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ- Ο Μήτσος, η Μαρία κι οι ... Γερμανοί
Υστερα ήρθαν κι οι επόμενοι και μας είπαν πως το Μπραχάμι είναι Κολομβία και το Χαλάνδρι Ντουμπάι και χωρίς κελεμπίες και φύλλα κόκας να μασάμε για να ξεχνιόμαστε πρέπει να κάτσουμε σπίτια μας και να προσευχόμαστε να τα καταφέρει ο ...αεροκαβαλάρης στον Αγιο Δομίνικο κι ο Παπακωνσταντίνου που παλεύει σαν Ανδρούτσος του 21ου αιώνα να κερδίσει τη μάχη ενάντια στα αυστηρά αλλά δίκαια κερδοσκοπικά τραστ που μας τιμωρούν γιατί τον ψηφίσαμε.
Αυτό το Σαββατοκύριακο παίζονται πολλά με πεντέμισι χιλιάδες αστυνομικούς να φυλάνε τους οπαδούς μόνο μιας ομάδας που θα γεμίσει τα γήπεδα χωρίς να φιλοξενήσει αντίπαλους και η μετεωρολογική ελέγχεται για δεξιά στροφή, όπως την κατηγορεί το οικολογικό σύστημα αφού θα έχει λιακάδα κι οι Νεοδημοκράτες θα πάνε να διαλέξουνε κριάρι... Θα παλαβώσουμε άμα τους πάρουμε τοις μετρητοίς αλλά κι αν τους πληρώσουμε με δόσεις ανοχής ή εκείνη τη φυσική βαρεμάρα που γεννάει η ναυτία της ψευτιάς, της υποκρισίας, της αλαζονικής σκοπιμότητας. Είναι κι εκείνοι οι άλλοι με τις συνιστώσες στα πρόθυρα ενωτικής νευρικής κρίσης με εκείνο το ύφος της ακατανόητης αριστερής ελίτ που πάει στο διάλογο επίσκεψη κι αποχωρεί πομπωδώς για λόγους αισθητικής...
Μωρέ δεν πάνε στο διάολο όλες αυτές οι παπάρες που εμφανίζονται καθημερινά σαν το δολοφόνο με το πριόνι που επιτίθεται όχι απλώς στη νοημοσύνη αλλά στην τσίπα του καθενός και της καθεμιάς μας. Αν το καλοπροσέξουμε είναι σε πανικό γιατί το ΚΚΕ μιλάει για πόλεμο και εκείνοι καμώνονται πως βλέπουν και ζουν σε μια δημοκρατική φαρσοκωμωδία με την ελπίδα να κόψουν και λίγα εισιτήρια, ίσως όχι τόσα όσα οι μούντζες των εξερχομένων θεατών από το εκλογικό έργο.