Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Το κείμενο που ακολουθεί κατατέθηκε στο 2μερο της ΑΡΕΝ από φοιτητές/ριες που συμμετέχουν στα φοιτητικά σχήματα/περιοδικό «Παιδεία Μάχης»

 1. Προτάσεις για τη συνέχιση του φοιτητικού κινήματος


Όλοι αναγνωρίζουμε ότι τα μέτρα Διαμαντοπούλου στόχο έχουν την οριστική κατάργηση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα των ΑΕΙ-ΤΕΙ, είναι συνέχεια των μέτρων της Γιαννάκου και αποτελούν συστατικό μέρος του Μνημονίου. Παρότι από την ημέρα ανακοίνωσης των μέτρων μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί μια σειρά από φοιτητικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις, το Φοιτητικό Κίνημα δεν έχει καταφέρει να αναπτυχθεί και να μαζικοποιηθεί ώστε να φτάσει την ένταση του ΦΚ του 2006-2007. Αντίθετα οι μέχρι σήμερα αντιδράσεις είναι μάλλον «χλιαρές» και στη βάση των φοιτητών επικρατεί προβληματισμός.

 Ευθύνη για αυτή την κατάσταση έχει και η αριστερά, η ΠΚΣ, τα ΕΑΑΚ αλλά και η ΑΡΕΝ. Ανάμεσα στα άλλα γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει προτείνει ένα σχέδιο ανάπτυξης και κλιμάκωσης του αγώνα που να ξεπερνά τον ορίζοντα της μιας εβδομάδας και να δίνει μια πραγματική προοπτική για το πώς μπορούμε να σταματήσουμε τα νέα μέτρα. Αυτή η ανάγκη για συγκεκριμένες προτάσεις είναι ακόμη πιο επιτακτική αυτή τη στιγμή καθώς είμαστε ένα βήμα πριν τις διακοπές και αμέσως μετά έπεται η εξεταστική του Γενάρη – Φλεβάρη.

Δικό μας καθήκον σαν ΑΡΕΝ είναι να εξηγήσουμε με ειλικρίνεια στους φοιτητές πως ένας δρόμος υπάρχει για να σταματήσουμε τα νέα μέτρα: ένα μαζικό φοιτητικό κίνημα διαρκείας με καταλήψεις και διαδηλώσεις, σε συντονισμό με τα άλλα στρώματα της εκπαίδευσης (πανεκπαιδευτικό μέτωπο) αλλά και με τους εργαζομένους. Πρέπει ανοιχτά να καλέσουμε τους φοιτητές να επιλέξουν τον αγώνα αντί για την εξεταστική όπως έγινε και το 2006-2007.

Την ίδια στιγμή  οφείλουμε να κάνουμε τη δική μας συγκεκριμένη πρόταση για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα τέτοιο κίνημα μετά τις γιορτές.

Για αυτό προτείνουμε το κείμενο – απόφαση αυτού του 2ημέρου να περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για τις κινητοποιήσεις μετά τις γιορτές. Τέτοιες προτάσεις θα μπορούσαν να είναι οι παρακάτω:

  • Γύρος Γενικών Συνελεύσεων στις 10-11/01. Καταλήψεις και διαδηλώσεις σε κάθε πόλη στις 12-13/01/2011.
  • Νέος γύρος ΓΣ στις 17-18/01 με πρόταση για 3ήμερες καταλήψεις στις 19-20-21/01.
  • Πανελλαδικό Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στις 20/01 και Συνάντηση του Πανελλαδικού Συντονιστικού Γενικών Συνελεύσεων.
  • Μέρα παρέμβασης στην κοινωνία και τους εργασιακούς χώρους στις 21/01.
  • Νέος γύρος ΓΣ 24-25/01 για να ξεκινήσουμε επαναλαμβανόμενες 5νθήμερες καταλήψεις.


2. Το Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο


Μόνοι τους οι φοιτητές δεν μπορούν να σταματήσουν την κυβέρνηση. Αυτό αποδείχτηκε και το 2006-2007. Χρειαζόμαστε συμμάχους και οι πρώτοι σύμμαχοι μας είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Όμως το πανεκπαιδευτικό μέτωπο δεν πρόκειται να χτιστεί από μόνο του. Το 2006-2007 ενώ οι φοιτητές κάναμε πολύμηνες καταλήψεις, οι δάσκαλοι απεργία για 6 βδομάδες και οι μαθητές επίσης καταλήψεις σε καμία φάση δεν καταφέραμε να συντονιστούμε όλοι μαζί πραγματικά και να οργανώσουμε αυτές τις κινητοποιήσεις ταυτόχρονα. Αυτή ήταν μια από τις βασικές αιτίες της ήττας.

Για αυτό σήμερα οφείλουμε να εξηγήσουμε, με πρακτικό και συγκεκριμένο τρόπο, πως μπορούμε να χτίσουμε το πανεκπαιδευτικό μέτωπο. Προτείνουμε το κείμενο–απόφαση αυτού του 2ημέρου να περιλαμβάνει τις παρακάτω προτάσεις:
  • Προτείνουμε και θα παλέψουμε για τη δημιουργία κοινών συντονιστικών αντιπροσώπων των φοιτητών, των διδασκόντων και των εργαζομένων σε κάθε ίδρυμα.
  • Επιπλέον προτείνουμε τη δημιουργία κοινών πανεκπαιδευτικών συντονιστικών των φοιτητών, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και εργαζομένων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Πρακτικά σε κάθε πόλη αυτό σημαίνει οι ΦΣ να καλέσουν σε κοινές συναντήσεις τις τοπικές ΕΛΜΕ, τους τοπικούς Συλλόγους Δασκάλων, τους Συλλόγους ΔΕΠ και εργαζομένων κάθε ιδρύματος και του αντιπροσώπους των μαθητών με στόχο την συγκρότηση πανεκπαιδευτικών συντονιστικών.
  • Πρώτο μέλημα των πανεκπαιδευτικών συντονιστικών θα πρέπει να είναι το κάλεσμα ημερών κοινών απεργιών, καταλήψεων και διαδηλώσεων σε όλη την εκπαίδευση. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα για να χτιστεί το πανεκπαιδευτικό μέτωπο.
  • Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε σαν πρώτο σταθμό μετά τις γιορτές το διήμερο 12-13 Γενάρη σαν ένα πρώτο διήμερο πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων με στόχο να παραλύσει όλη η παιδεία μέσα από απεργίες των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων, καταλήψεις των φοιτητών και των μαθητών και μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 13 Γενάρη σε κάθε πόλη.

3. Συντονισμός με τους εργαζόμενους


Ταυτόχρονα με τον πανεκπαιδευτικό συντονισμό πρέπει να επιδιώξουμε το συντονισμό με τους εργαζόμενους. Προτείνουμε το κείμενο–απόφαση αυτού του 2ημέρου να περιλαμβάνει τις παρακάτω προτάσεις:
  • Επαφή των ΦΣ με τους κλάδους των εργαζομένων που βρίσκονται σε αγώνα και συμμετοχή στις κινητοποιήσεις τους πχ συγκοινωνίες κοκ. 
  • Επαφή ΦΣ με ομοειδείς κλάδους εργαζομένων που βρίσκονται σε αγώνα πχ οι φοιτητές της ιατρικής και της νοσηλευτικής με τους εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία που την προηγούμενη περίοδο προχώρησαν σε κινητοποιήσεις. Αυτή η επαφή μπορεί να γίνει με κοινές συναντήσεις των αντιπροσώπων των ΦΣ με τα αντίστοιχα σωματεία, ειδικά τα πρωτοβάθμια, των αντίστοιχων κλάδων των εργαζομένων.
  • Συμμετοχή των ΦΣ σε όλες τις κεντρικές απεργιακές κινητοποιήσεις των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ παρά τον καθαρό προδοτικό χαρακτήρα της πλειοψηφίας των ηγεσιών τους (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ).

 4. Το Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων


Το Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων δεν λειτουργεί δημοκρατικά. Τα ΕΑΑΚ ελέγχουν με βάση τους συσχετισμούς το προεδρείο και καθορίζουν οι ίδιοι κάθε φορά ποιος θα μιλήσει και ποιος όχι. Το γραπτό κείμενο της απόφασης του ΣΓΣ έρχεται έτοιμο και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να γίνουν αλλαγές ή παρατηρήσεις από όσους συμμετέχουν στο ΣΓΣ ούτε πολύ περισσότερο από τη βάση των φοιτητών στους διάφορους φοιτητικούς συλλόγους. Αυτή η κατάσταση αποξενώνει τη βάση των φοιτητών από το Συντονιστικό, και έτσι ο απλός φοιτητής δεν αναγνωρίζει στο Συντονιστικό το δικό της όργανο αγώνα. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε μικρότερη συμμετοχή τόσο στο ίδιο το συντονιστικό όσο και στις κινητοποιήσεις μας.

Το «ΠΜ» έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν δημοκρατικά τα συντονιστικά από την περίοδο του φοιτητικού κινήματος του 2006-2007. Με βάση την εμπειρία του 2006-2007 αλλά και την πρόσφατη εμπειρία των ΣΓΣ της Αθήνας της τελευταίας περιόδου πιστεύουμε ότι η ΑΡΕΝ συνολικά πρέπει να κάνει τις δικές της, καθαρές προτάσεις προς το κίνημα. Προτείνουμε αυτό το 2ήμερο της ΑΡΕΝ να πάρει μια καθαρή απόφαση για τη δημοκρατική λειτουργία του ΣΓΣ. Συγκεκριμένα προτείνουμε να υιοθετήσει τις παρακάτω προτάσεις:

  • Κάθε συνέλευση να εκλέγει ορισμένο αριθμό αντιπροσώπων φοιτητών που να είναι επιφορτισμένοι να εκπροσωπούν του ΦΣ στο Συντονιστικό
  • Οι συνεδριάσεις του Συντονιστικού να είναι ανοιχτές αλλά οι αποφάσεις του Συντονιστικού να παίρνονται μέσα από ψηφοφορία των αντιπροσώπων φοιτητών. Αυτός ήταν άλλωστε και ο τρόπος λειτουργίας των φοιτητικών συντονιστικών του Γαλλικού φοιτητικού Κινήματος του 2006 ενάντια στον CPE. Το πιο σημαντικό όταν επικαλούμαστε τα κινήματα άλλων χωρών είναι να βγάζουμε συμπεράσματα από αυτά και να τα αξιοποιούμε για τις δικές μας ανάγκες.
  • Οι αντιπρόσωποι φοιτητές να είναι υποχρεωμένοι να λογοδοτούν στη γενική συνέλευση του φοιτητικού τους συλλόγου και κάθε γενική συνέλευση να μπορεί να τους αλλάξει αν θεωρήσει ότι δεν εκπληρώνουν σωστά τα καθήκοντά τους.
  • Ο αριθμός των αντιπροσώπων κάθε ΦΣ να εξαρτάται από τον αριθμό των φοιτητών που συμμετέχουν σε κάθε γενική συνέλευση και ταυτόχρονα να γίνεται προσπάθεια εκπροσώπησης όλων των αριστερών δυνάμεων που συμμετέχουν στον αγώνα αλλά κυρίως και των ανένταχτων αγωνιστών.

Παιδεία Μάχης

 

ΠΗΓΗ : WWW.XEKINIMA.ORG

Δεν υπάρχουν σχόλια: