Την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών από τους ναυτιλιακούς μονοπωλιακούς ομίλους καταγγέλλει με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στα πλοία ROPAX 1 και 2 στην Κόρινθο, που συνεχίζονται εδώ και 3 εβδομάδες, ενάντια στο καθεστώς τρομοκρατίας που επιβάλλουν εφοπλιστές και δουλεμπορικά γραφεία. Η ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ έχει ως εξής:
«Γενικεύεται η εκμετάλλευση των ναυτεργατών από τους ναυτιλιακούς μονοπωλιακούς ομίλους. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα πλοία "ROPAX 1" - "ROPAX 2", Αγγλικής σημαίας, ιδιοκτησία της ναυτιλιακής εταιρείας "V - SHIPS"/"Adriatic Lines & Spa" που δηλώνει έδρα της την Ιταλία, που εκτελούν το τακτικό δρομολόγιο Κόρινθος Ελλάδας - Ραβένα Ιταλίας. Τα πληρώματά τους αποτελούνται από 33 και 29 ναυτεργάτες αντίστοιχα (ενώ σύμφωνα με τη νομοθεσία έπρεπε να είναι τουλάχιστον 48), όλοι Ρουμάνοι ανασφάλιστοι με μισθούς πείνας, που δουλεύουν κάτω από το καθεστώς τρομοκρατίας των εφοπλιστών και των δουλεμπορικών πρακτορείων.
Αυτό συνεπάγεται εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών, κατά παράβαση της Διεθνούς Σύμβασης 180 για την οργάνωση του χρόνου εργασίας, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα. Η ιδιοκτήτρια εταιρία όχι μόνο παραβιάζει την ανεπαρκή ισχύουσα νομοθεσία, αλλά προσφεύγει και δικαστικά ενάντια στους δίκαιους αγώνες των ναυτεργατών.
Πως τοποθετείται η Επιτροπή σχετικά με την εκμετάλλευση των ναυτεργατών από την ιδιοκτήτρια των παραπάνω πλοίων; Η εταιρία αυτή παίρνει κοινοτικές επιδοτήσεις για τα παραπάνω δρομολόγια και τα πλοία "ROPAΧ 1 - ROPAX 2"; Καταδικάζει η Επιτροπή αυτή την ενέργεια της εταιρίας σε βάρος των ναυτεργατών;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου