
Οι Ρώσοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συνέστησαν στον πιλότο του προεδρικού αεροσκάφους να κατευθυνθεί προς ένα άλλο αεροδρόμιο εξαιτίας της κακής ορατότητας. Όμως εκείνος, όπως ισχυρίζονται, τους αγνόησε και έκανε τέσσερις προσπάθειες να προσγειώσει το αεροσκάφος πριν εκείνο καταπέσει.
"Είναι σαφές ποιός ευθύνεται γι' Αυτό. Ένοχος ή αθώος είσαι ο πρώτος που ευθύνεσαι", τόνισε ο Λουκασένκο. "Αν το νούμερο ένα αεροσκάφος που μεταφέρει τον Πρόεδρο βρίσκεται εν πτήσει και παρουσιαστεί κάποια ανωμαλία, ο κυβερνήτης αναφέρει την κατάσταση απευθείας στον Πρόεδρο", επισήμανε ο Λουκασένκο. "Ο Πρόεδρος ρωτάει αν το αεροσκάφος μπορεί να προσγειωθεί με την υπάρχουσα κατάσταση. Αλλά ούτως ή άλλως είναι εκείνος που έχει τον τελευταίο λόγο, είναι εκείνος που θα αποφασίσει αν το αεροσκάφος θα προσγειωθεί ή όχι, βέβαια οι πιλότοι δεν είναι απαραίτητο να υπακούσουν", πρόσθεσε.
Ρώσοι αξιωματούχοι αναλύουν τα δύο μαύρα κουτιά που βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος και θα ολοκληρώσουν την πρώτη έκθεση στο τέλος της εβδομάδας.
Ορισμένα πολωνικά μέσα ενημέρωσης θεωρούν πως ο Κατσίνσκι, θέλοντας να προλάβει την εκδήλωση για την επέτειο, μπορεί να διέταξε τον πιλότο να προσγειώσει το αεροπλάνο, όμως Ρώσοι εισαγγελείς που ερευνούν τα αίτια του δυστυχήματος δήλωσαν πως δεν υπάρχουν αποδείξεις που να στηρίζουν τη συγκεκριμένη άποψη.
Οι εικασίες αυτές βασίζονται κατά μεγάλο ποσοστό σε επεισόδιο του 2008 όταν ο Κατσίνσκι πέταξε στη Γεωργία για να δείξει την αλληλεγγύη του προς τη χώρα αυτή στον σύντομο πόλεμο με την Ρωσία. Ο Κατσίνσκι εξοργίστηκε όταν ο πιλότος αρνήθηκε να προσγειωθεί στην γεωργιανή πρωτεύουσα για λόγους ασφαλείας, και αργότερα τον κατηγόρησε για δειλία και τον εξανάγκασε σε παραίτηση.
Πηγές: ΕΡΤ-ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου