Μια γερή πρόγευση των αλλαγών που αναμένονται από του χρόνου στις συγκοινωνίες της Αθήνας δίνει ο ΟΑΣΑ, που από 1η Δεκεμβρίου προχωρεί στην εφαρμογή αλλαγών σε μεγάλο αριθμό λεωφορειακών γραμμών.
Κύρια χαρακτηριστικά των αλλαγών είναι η κατάργηση γραμμών που σε μεγάλο μήκος τους... ανταγωνίζονταν -με αποτυχία βέβαια- το μετρό ή είχαν πολύ μικρή επιβατική κίνηση.
Για παράδειγμα, η γραμμή 103 που ξεκινούσε από την περιοχή του Καλαμακίου και έφτανε ώς την Ακαδημία καταργείται και υποκαθίσταται από την 141 που ξεκινά επίσης από το Καλαμάκι και τερματίζει στον σταθμό του μετρό στη Δάφνη. Στην ίδια λογική, η Β13 (Ομόνοια - Ανθούπολη - Χρυσούπολη) μεταμορφώνεται σε τοπική γραμμή, την 748, που θα ξεκινά από τη Χρυσούπολη, θα περνά από την Ανθούπολη και θα καταλήγει στο μετρό στον Αγ. Αντώνιο Περιστερίου.
Η λογική των συγχωνεύσεων μεταξύ γραμμών που έχουν σήμερα ταυτόσημη διαδρομή εφαρμόζεται σε αρκετές περιπτώσεις. Για παράδειγμα, η Β17 (Ομόνοια - Ανω Κορυδαλλός) καταργείται προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια στη γραμμή 807, που συνδέει τον Ανω Κορυδαλλό με τον σταθμό του μετρό στο Αιγάλεω.
Επίσης, καταργούνται γραμμές όπως η εξπρές Χ42 (Ανω Λιόσια - Σταθμός μετρό Δουκ. Πλακεντίας) ή η 213 (Μετρό Δάφνης - Υμηττός - Νεκροταφείο), με το αιτιολογικό της χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Ο ΟΑΣΑ προαναγγέλλει συνέχεια των αλλαγών, θέτοντας ως στόχο την καλύτερη τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ) από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Τα επόμενα κύματα αλλαγών αναμένονται στους πρώτους μήνες του 2011, αφού όμως θα έχει προηγηθεί μια τσουχτερή αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, με στελέχη του υπουργείου Υποδομών να μιλούν ακόμα και για αναπροσαρμογή της τάξης του 50%.
Στον ΗΣΑΠ
***Σχεδόν την τελευταία στιγμή περίμενε ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) για να ενημερώσει το επιβατικό κοινό πως το τμήμα Αττική-Μοναστηράκι θα παραμείνει εκτός λειτουργίας για αρκετό καιρό ακόμα και δεν θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Δεκεμβρίου, όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά.
Σε ανακοίνωσή του ο ΗΣΑΠ κάνει λόγο για αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν μεταξύ των σταθμών Μοναστηράκι και Θησείο, κάτι όμως που, όπως φαίνεται, ήταν γνωστό στη διοίκηση της εταιρείας από το περασμένο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις εργασίες εκσυγχρονισμού της γραμμής και συντήρησης της σήραγγας, εντοπίστηκαν αρχαία πηγάδια με μεγάλο αριθμό ευρημάτων. Υπάλληλοι της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας εργάζονται στα συγκεκριμένα σημεία από τον περασμένο Αύγουστο και αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει το έργο τους εντός του Δεκεμβρίου.
Ετσι, παραμένει άγνωστο για ποιο λόγο ο ΗΣΑΠ δεν φρόντισε να ενημερώσει νωρίτερα το επιβατικό κοινό που έχει ταλαιπωρηθεί αφάνταστα τα τελευταία δύο χρόνια, εξαιτίας των καθυστερήσεων στα δρομολόγια που προκαλεί η εκτέλεση των εργασιών. *
Του ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΜΟΥΡΗ www.enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου