Τη συρρίκνωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και την αγορά νέων εξοπλισμών εγκρίνει σήμερα το ΚΥΣΕΑ, καθώς υπογράφεται η συμφωνία για την πώληση των Ναυπηγείων κατά 75% στην Abu Dabi Mar, ενώ πρόκειται να γίνει η παραγγελία δύο επιπλέον υποβρυχίων τύπου 214.
Χθες, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας σε συνέντευξη Τύπου, πριν τη συνεδρίαση της υποεπιτροπής της Βουλής, παρουσίασε τα σημεία της συμφωνίας και επιτέθηκε στην προηγούμενη κυβέρνηση για την κατάσταση που περιήλθαν τα ναυπηγεία.
Υποβρύχιο type 214
Ο Ευ. Βενιζέλος είπε ότι η συμφωνία περιλαμβάνει την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» με στόχο την πώλησή του σε άλλη χώρα, ενώ πρόσθεσε ότι το τίμημα ύψους 300 εκατ. ευρώ δεν αντιστοιχεί στην εμπορική του αξία, καθώς έχει κοστίσει 463 εκ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Άμυνας, το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί με 165 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας σε αυτό το ποσό και την πώληση του «Παπανικολή». Αλλά μέχρι να γίνει αυτό, η πραγματική επιβάρυνση υπερβαίνει το μισό δισ. ευρώ. Επίσης ο υπουργός ανέφερε ότι το ναυτικό θα παραλάβει και τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια του ίδιου τύπου, που ναυπηγήθηκαν στον Σκαραμαγκά, και ακυρώνεται το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων τύπου 209 ως ασύμφορο.
Ταυτόχρονα είπε ότι "η Abu DAbi Mar αποδέχθηκε να διατηρηθεί το βέτο του ελληνικού Δημοσίου σε περίπτωση περαιτέρω μεταβίβασης μετοχών και πέρα του Νοεμβρίου του 2011 εις το διηνεκές, εφόσον εκτελούνται προγράμματα του εμπορικού ναυτικού στα ναυπηγεία. Επιπλέον το ελληνικό Δημόσιο αποκτάει δικαίωμα βέτο για λόγους εθνικής ασφάλειας και ως προς τα φυσικά πρόσωπα του Δ.Σ. χωρίς χρονικό περιορισμό". Παράλληλα σημείωσε ότι δεν θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας, αλλά και ότι ο Σκαραμαγκάς θα αποτελεί πια αμιγώς στρατιωτικό ναυπηγείο, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του, που θα αφορά εμπορικές δραστηριότητες, θα πουληθεί με πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Τέλος, αναφέρθηκε στις σχέσεις των Γερμανών με την Abu DAbi Mar, επισημαίνοντας ότι έχουν συνάψει συνεργασία στρατηγικής σημασίας, καθώς οι Άραβες απέκτησαν τον έλεγχο του σημαντικότερου ιστορικού ναυπηγείου της ThyssenKrupp στο Αμβούργο και τον έλεγχο της ναυπήγησης των πολεμικών πλοίων επιφανείας που ως τώρα χειρίζεται η ThyssenKrupp στη Γερμανία.
Πηγή:www.avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου