Με νέες πρωτοβουλίες, διάβημα στην Κομισιόν ερωτήσεις και συζήτηση στην επόμενη ολομέλεια στο ευρωκοινοβούλιο κλιμακώνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι την προσπάθεια υπεράσπισης του σιδηροδρόμου.
Συγκεκριμένα:
- Γραπτή ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου, που κατατέθηκε λίγο πριν το κλείσιμο του ευρωκοινοβουλίου για τις θερινές διακοπές, καταγγέλλει την επί δεκαετίες συστηματική αθέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων του ελληνικού κράτους προς τον Ο.Σ.Ε.: Για να εξοικονομήσουν δαπάνες (και να προωθήσουν συμφέροντα οδικών μεταφορών με ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις), οι ελληνικές κυβερνήσεις υποχρέωναν τον Ο.Σ.Ε. να δανείζεται με κρατική εγγύηση τα ποσά που έπρεπε να παίρνει ως απευθείας δημόσια χρηματοδότηση. Με τον τρόπο αυτό, δημόσιο χρέος και κρατικά ελλείμματα αρκετών δις, μεταμφιέζονταν σε χρέος του Ο.Σ.Ε., χρέος που χρησιμοποιείται τώρα από την κυβέρνηση και την Κομισιόν ως επιχείρημα για τον ακρωτηριασμό του δικτύου.
- Αντίστοιχη προφορική ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου για την ευρωπαϊκή διάσταση του θέματος, θα συζητηθεί παρουσία του επιτρόπου Μεταφορών στην επόμενη Ολομέλεια του ευρωκοινοβουλίου. Πολιτικό θέμα δημιουργεί η υπογραφή της Κομισιόν στον όρο του Μνημονίου που επιβάλλει κλείσιμο γραμμών, καθώς οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαγορεύουν την αχρήστευση έργων που έχουν συγχρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε.
- Έγγραφο διάβημα προς την Κομισιόν που θα ζητά εξηγήσεις για το θέμα των ελληνικών σιδηροδρόμων, αποφάσισαν ομόφωνα οι επικεφαλής των πολιτικών ομάδων στην Επιτροπή Μεταφορών του ευρωκοινοβουλίου. Η σχετική πρωτοβουλία προήλθε από την ομάδα των Πράσινων, με πρόταση του Μιχ. Τρεμόπουλου.
«Αναδεικνύουμε και στο ευρωκοινοβούλιο, με συγκεκριμένα στοιχεία, ότι τα ελλείμματα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Στηρίζοντας μέσω του Μνημονίου το κλείσιμο γραμμών, η Κομισιόν επιβραβεύει πρακτικές μεταμφίεσης 9 δις δημόσιου χρέους σε χρέος του ΟΣΕ, αλλά και αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των σιδηροδρόμων. Το τεράστιο αυτό ζήτημα θα συνεχίσουμε να το θέτουμε και στο ευρωκοινοβούλιο, μέχρι η Κομισιόν να σεβαστεί τουλάχιστον την ευρωπαϊκή νομιμότητα και να πάψει να παρέχει άλλοθι στην προσπάθεια των ελληνικών κυβερνήσεων να δώσουν στις οδικές μεταφορές μονοπωλιακό σχεδόν ρόλο. Όσο πλήρης είναι η συμφωνία μας με το αίτημα για εξυγίανση του ΟΣΕ και αναβάθμιση του ρόλου του σιδηροδρόμου, άλλο τόσο είναι απόλυτη η αντίθεσή μας σε κάθε σκέψη για ακρωτηριασμό του δικτύου του».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου