Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Οταν η γελοιότητα συναντά την αντικομμουνιστική προπαγάνδα Με αφορμή ένα ακόμα κατάπτυστο «ντοκιμαντέρ» που προβλήθηκε από την ΕΤ-1


Παρακολουθώντας κανείς το  «ντοκιμαντέρ» της ΕΤ-1, με τον τίτλο «Η τελευταία μηχανορραφία του Στάλιν», εύκολα αντιλαμβάνεται ότι όταν η γελοιότητα συναντά την προπαγάνδα, το μείγμα που σερβίρει ο σκουπιδοφάγος της κρατικής τηλεόρασης γίνεται διπλά επικίνδυνο. Το νέο αντικομμουνιστικό κατασκεύασμα της ΕΤ καταπιάστηκε με τη λεγόμενη «συνωμοσία των γιατρών». Η υπόθεση συνίσταται σε μια καραμπινάτη προσπάθεια να υπονομευτεί η σοβιετική εξουσία, με αιχμή του δόρατος αντικαθεστωτικούς γιατρούς, που αποδεδειγμένα είχαν επαφές με «λόμπι» των ΗΠΑ και λόγω της επαγγελματικής τους ιδιότητας βρίσκονταν κοντά σε στελέχη της Σοβιετικής κυβέρνησης και του ΚΚΣΕ.
Το ζήτημα απασχόλησε τη Σοβιετική Ενωση από το 1948, μέχρι και το θάνατο του Στάλιν το 1953. Αφορμή για να ξεδιπλωθεί το κουβάρι της αντισοβιετικής συνωμοσίας στάθηκε ο θάνατος του Ζντάνοφ, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΣΕ, το 1948, κάτω από ιδιαίτερα ύποπτες συνθήκες. Οι γιατροί που τον παρακολουθούσαν αποδεδειγμένα και επανειλημμένα έκαναν λειψή διάγνωση στα καρδιολογικά προβλήματα που τον ταλαιπωρούσαν, γεγονός που καταγγέλθηκε στο ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΣΕ από μια μαθητευόμενη νοσοκόμα. Η έρευνα της συγκεκριμένης καταγγελίας, όταν μερικά χρόνια αργότερα προστέθηκαν και άλλα ύποπτα κρούσματα «λανθασμένων» ή σκόπιμα λειψών διαγνώσεων, οδήγησε στη σύλληψη ομάδας γιατρών (χυδαία το ντοκιμαντέρ τους χαρακτηρίζει σαν «γιατρούς της νομενκλατούρας»), οι οποίοι ομολόγησαν την υπονομευτική τους αποστολή και τις σχέσεις τους με τις ΗΠΑ.
Πολλοί από τους γιατρούς που συνελήφθησαν ήταν Εβραίοι, γεγονός που δίνει την αναγκαία αφορμή στους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ να ξεσαλώσουν, ανακαλύπτοντας «διώξεις ενάντια στους Εβραίους», που είχαν σαν ελατήριο τον «αντισημιτισμό του δικτάτορα Στάλιν» και την «παράνοια του τυράννου». Ο ισχυρισμός του ντοκιμαντέρ είναι ότι κάθε λεπτομέρεια της συνωμοσίας κατασκευάστηκε από το «κάθαρμα που είχε αιμοβόρο μυαλό», δηλαδή τον Στάλιν. Αυτά είναι ορισμένα μόνο κοσμητικά επίθετα που χρησιμοποιούν οι απόγονοι των γιατρών, αλλά και οι σύγχρονοι Ευρωπαίοι και Ρώσοι «ιστορικοί», που μιλάνε στο ντοκιμαντέρ.
Στην ουσία της υπόθεσης: Ακόμα και οι απόγονοι των γιατρών παραδέχονται στο ντοκιμαντέρ ότι το σοβιετικό κράτος «διέθετε κάποια ενοχοποιητικά στοιχεία» σε βάρος των συγγενών τους που συνελήφθησαν. Αναγνωρίζουν ακόμα ότι οι συγκεκριμένοι γιατροί δημόσια προπαγάνδιζαν τον αντισοβιετισμό, αξιοποιώντας το κύρος τους. Ενας μάλιστα από αυτούς, σύμφωνα με ομολογία του γιου του, είχε πει πως «Οποιος πάρει την εξουσία από τον Στάλιν θα είναι ήρωας». Ενας άλλος ομολόγησε τη δολοφονία ενός κομματικού στελέχους το 1945. Αυτά τα στοιχεία καταγράφηκαν στο ντοκιμαντέρ, αλλά παρουσιάστηκαν σκόπιμα παραποιημένα, προκειμένου να καταδειχτεί ότι η ΕΣΣΔ ήταν «ένα απολυταρχικό κράτος που παρακολουθούσε τους πάντες», ότι ο Στάλιν «βρήκε ευκαιρία να ξεκαθαρίσει τις γραμμές του Κόμματος, να εκφοβίσει και με αφορμή την υπόθεση των γιατρών να εξοντώσει όλους τους αντιπάλους του» και πάει λέγοντας.
Το ντοκιμαντέρ σκόπιμα αφήνει στο σκοτάδι πλήθος άλλων στοιχείων και μαρτυριών, που έχουν καταγραφεί στη διεθνή βιβλιογραφία γύρω από τη συγκεκριμένη υπόθεση. Οπως οι μαρτυρίες των ίδιων των γιατρών, που έγιναν σημαία της «αποσταλινοποίησης» επί Χρουστσόφ, παρά το γεγονός ότι - όντας ελεύθεροι πλέον και όχι φυλακισμένοι - ομολόγησαν την ενοχή τους, χωρίς ποτέ να ξαναμιλήσουν για τα γεγονότα της εποχής, σαν η αποστολή τους να είχε απότομα τελειώσει. Κουβέντα δε λέγεται και για τα λόμπι, που με εθνικιστικό μανδύα οργάνωναν και στήριζαν αντισοβιετικές ενέργειες στο έδαφος της ΕΣΣΔ, με την καθοδήγηση των μυστικών υπηρεσιών ιμπεριαλιστικών κρατών. Ούτε βέβαια σημαίνει τίποτα για τους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ η μαρτυρία συγγενών των γιατρών που λένε στην κάμερα ότι «όταν πέθανε ο Στάλιν, όλη η χώρα είχε βυθιστεί στο πένθος, εμείς όμως χαρήκαμε». Με άλλα λόγια, για τον «αιμοσταγή δικτάτορα» έκλαψε όλη η χώρα και ο λαός της, ο οποίος υποτίθεται πως υπέφερε από τον τύραννο. Αντίθετα, χάρηκαν μια δράκα «ελεύθεροι» που βρέθηκαν στον κυκλώνα των διώξεων!
Σε τέτοιες γελοίες αντιφάσεις οδηγεί τους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ η αντικομμουνιστική τους τύφλωση και η ανιστόρητη προσέγγιση των πραγματικών γεγονότων. Για τους «ιστορικούς» του ντοκιμαντέρ, η προσπάθεια της Σοβιετικής εξουσίας να περιφρουρήσει το σοσιαλιστικό χαρακτήρα του κράτους σε συνθήκες ιμπεριαλιστικής περικύκλωσης ταυτίζεται με την «όξυνση του αντισημιτισμού από τον Στάλιν» και αποδίδεται στον «παρανοϊκό, βίαιο, πονηρό τύραννο», που «ήθελε να είναι ανώτερος από τον τσάρο» και «ευνοούσε τους χαζούς επειδή μπορούσε να τους εξουσιάζει». Τέτοιο είναι το μίσος τους για το Σοσιαλισμό, τις κατακτήσεις του. Τέτοια είναι η πρεμούρα τους, 20 σχεδόν χρόνια μετά τις ανατροπές να βυσσοδομήσουν στο κορμί της πρώην ΕΣΣΔ και τους ηγέτες που έβαλαν ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στη σοσιαλιστική οικοδόμηση, θέλοντας μέσα από το ξαναγράψιμο της Ιστορίας να θολώσουν το όραμα για τους λαούς. Μάταιος ο κόπος τους, όσα ντοκιμαντέρ κι αν παίξει η κρατική ΕΡΤ, όσους «επιστήμονες» του αντικομμουνισμού και αν επιστρατεύσει η αστική τάξη και τα Μέσα της.
  • Το ντοκιμαντέρ είναι δημιούργημα στηριγμένο στο βιβλίο των Jonathan Brent και Vladimir Naumov. Ο Jonathan Brent είναι διευθυντής του εκδοτικού στο γνωστό για τη δράση του στην πλαστογράφηση της Ιστορίας Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ «Γέιλ», απ' όπου εκπορεύονται διάφορα αντισοβιετικά και αντικομμουνιστικά «πονήματα». Ο τίτλος του βιβλίου, που ήταν και τίτλος του ντοκιμαντέρ στο οποίο επίσης βασικοί συντελεστές είναι οι συγγραφείς, είναι: «Stalin's Last Crime: The Definitive Account of Stalin's Plot Against the Jewish Doctors, 1948 - 1953», των Jonathan Brent, associate director and editorial director of Yale University Press, and Vladimir Naumov.

Πηγή:www.kne.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: