Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου 2013

"Καρκινική γραφή", άρθρο της Λ.Κανέλλη στον κυριακάτικο Ριζοσπάστη


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ
H γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει να είναι τίμια πρέπει να φαίνεται κιόλας. Σ' όλες τις παραφράσεις του, αυτό το ρηθέν υπό των επικοινωνιακών προφητών, που υπάρχουν χιλιάδες χρόνια τώρα, σε όλες τις κοινωνίες, ανεξαρτήτως του βαθμού οργάνωσης και εξέλιξής τους, ισχύει ως αξίωμα στο ακέραιο μέχρι σήμερα. Είναι δε σαφές και αναγνώσιμο από δεξιά προς τ' αριστερά κι από τ' αριστερά προς τα δεξιά ταυτόσημον! Δε γίνεται δηλαδή η γυναίκα του Καίσαρα να είναι τίμια αλλά να μην φαίνεται ή να μην είναι και να φαίνεται.

 
Η καρκινική γραφή στην πολιτική επικοινωνία, στην εποχή των μαζικών μέσων ενημέρωσης με επικυρίαρχο τον διαδικτυακό ιστό, με το που θα ξεφύγει από τη φύση και τη μορφή της ακυρώνεται αυτοστιγμεί. ΝΙΨΟΝΑΝΟΜΗΜΑΤΑΜΗΜΟΝΑΝΟΨΙΝ. Διαβάζεται ως έχει και μόνον έτσι. Θεωρητικά και πρακτικά το είναι και το φαίνεσθαί του δεν έχουν αριστερή και δεξιά εκδοχή ως αφετηρία...
Μέσα στο αστικό κοινοβούλιο λοιπόν, το καρκινικό αποτύπωμα της ταξικής θεσμικής λειτουργίας της «δημοκρατίας» εγγράφεται ο εκφυλισμός κάθε διαλεκτικής. Λες κι από τότε που μπήκε η Χρυσή Αυγή, αφέθηκε να καταλάβει πανεύκολα την ιδιόλεκτο του χώρου που έτσι κι αλλιώς θέλει να καταργήσει πολιτικά. Λες και τριακόσιοι νοματαίοι κι άλλες εκατοντάδες συμμετέχοντες, αποφάσισαν να... ακυρώσουν το μόρφωμα συγκροτώντας μορφώματα οι ίδιοι. Το λεξιλόγιο λουμπενοποιήθηκε. Ο θόρυβος και τα γκαρίσματα ταυτίστηκαν με την περιφρόνηση κάθε έννοιας αντιπροσώπευσης. Αστικές μεγαλοστομίες, «σύνταγμα», «κανονισμός» κλπ, κλπ, γίνονται σαΐτες σε τάξη Δημοτικού που ξεσαλώνει μόλις η κυρία της πάει προς νερού της. Ανελέητοι προβολείς πέφτουν σε τρικυμίες εν ποτηρίω, την ώρα του ταξικού λιμού, λοιμού, σεισμού και καταποντισμού. Το φαίνεσθαι καταπίνει το είναι με την ίδια καρκινική εικονολατρική μορφή που έχει η ελληνική ναζιστική κοινοβουλευτική ομάδα όταν ωρύεται εναντίον της πλουτοκρατίας σαν άλλη φόνισσα ενός άλλου Παπαδιαμάντη. Αριστεροί παρασυρμένοι από το ρεύμα που φυσάει φαρμακερά στα διαχειριστικά κενά της κρίσης, χτυπάνε τα λαρυγγικά ντεσιμπέλ κι ακούνε κατσαρόλες στην Αργεντινή και οιμωγές της Εβίτας σε εγχώριο μιούζικαλ. Ο Φυρερίσκος από τον Κορυδαλλό σκηνοθετεί θαρρείς το έργο «πυρπόληση κτιρίου δημοκρατικής ανοχής» μοιράζοντας ρόλους στο παιχνιδάκι δράση - αντίδραση. Σ' αυτό το γαλατικό χωριό προκειμένου να φαίνεται κάποιος αντισυστημικός, τσαλακώνει το σενάριο Βουλή εντός, κι ύστερα το σιδερώνει στο «Τουίτερ».
Η ψευδαίσθηση ότι μπορεί να ισχύσει η καρκινική γραφή στο ΧΙΤΛΕΡΟΣΤΑΛΙΝ (όποιος δοκιμάσει, ακόμη και σε κεντρικό επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης θα βυθιστεί στο χάσμα μεταξύ ιστορικού είναι και ανιστόρητου φαίνεσθαι) εν μέσω σαματά, ελπίζοντας ότι το βουητό των κουνουπιών θα εκληφθεί από τους πολίτες - θεατές ως βομβαρδισμός ιπτάμενων φρουρίων, πλανάται πλάνην οικτράν. Πολύ σύντομα αυτοί που αναφωνούσαν να καεί το μπορντέλο η Βουλή, με εγκαυματική εμπειρία της εικονικής καρκινικής γραφής των ημερών, θα μηνύσουν τους εαυτούς τους για συκοφαντική δυσφήμιση. Κι η χρυσαυγή θα κουστουμαριστεί και θα μοιάζει αρνάκι άσπρο και παχύ του συστήματος καμάρι, που μας διδάσκει να βελάζουμε ώσπου να εμφανιστεί ο πορνοβοσκός σωτήρ με την γκλίτσα...
 
Πηγή: rizospastis
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: