Τη βδομάδα που πέρασε, η αεροπορική τραγωδία που το πρωί της περασμένης
Τρίτης προκάλεσε το θάνατο 150 ανθρώπων μονοπώλησε το ενδιαφέρον,
προκαλώντας μια σειρά ερωτήματα, ενώ οι έρευνες εξακολουθούσαν να
συνεχίζονται προς διάφορες πλευρές.
Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η προσοχή των εισαγγελικών αρχών είχε στραφεί στην κατάσταση της υγείας του 28χρονου συγκυβερνήτη Αντρέας Λούμπιτς, ο οποίος - όπως αποκαλύφθηκε - είχε «διαγνωσμένη νόσο» και ακολουθούσε «αντίστοιχη φαρμακευτική αγωγή από τους γιατρούς», κάτι που η εταιρεία για την οποία δούλευε φέρεται να μη γνώριζε. Μάλιστα, εισαγγελική ανακοίνωση έκανε λόγο για «ιατρικά σημειώματα που (σ.σ. βρέθηκαν στο σπίτι του Λούμπιτς) αναφέρουν ότι είναι ανίκανος προς εργασία», ενώ και τη μέρα της μοιραίας πτήσης ο Λούμπιτς είχε αναρρωτική άδεια αλλά τελικά μπήκε στο πιλοτήριο (γερμανικά ΜΜΕ έκαναν λόγο για προβλήματα «κατάθλιψης και κρίσεις πανικού» που είχε).
Θυμίζουμε ότι το αεροπλάνο που συνετρίβη στις γαλλικές Αλπεις λίγη μόνο ώρα αφού είχε απογειωθεί από τη Βαρκελώνη με κατεύθυνση το Ντίσελντορφ ανήκε στην αεροπορική εταιρεία «Germanwings» («Τζερμανγουίντς»), θυγατρική της γνωστής «Λουφτχάνσα». Η «Τζερμανγουίντς» είναι μια από τις εταιρείες «χαμηλού κόστους» που πολλαπλασιάζονται ραγδαία σε όλον τον κόσμο, χαμηλώνοντας το «κόστος» των πτήσεων συνολικά των αερομεταφορών, σε μια περίοδο που και η «κόντρα» για την κυριαρχία στο συγκεκριμένο κλάδο οξύνεται ολόπλευρα (καταγγελίες εργαζομένων του κλάδου κάνουν λόγο για διαρκείς αναβολές των απαραίτητων ελέγχων, ανάθεσή τους σε «εργολάβους» που αναγκάζουν εργαζομένους να δουλεύουν σε πολύ εντατικούς ρυθμούς κ.τ.λ.)
Την Πέμπτη, η εισαγγελία της Μασσαλίας είχε ανακοινώσει ότι τα ευρήματα από το CVR (μηχάνημα που καταγράφει τις συνομιλίες μέσα στο πιλοτήριο) προέκυψε το συμπέρασμα ότι ο συγκυβερνήτης είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους τη στιγμή της πτήσης, «αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον κυβερνήτη» και «επέτρεψε εσκεμμένα την πτώση του αεροπλάνου». Να σημειώσουμε ότι την ίδια μέρα, εμφανίστηκε στο διαδίκτυο («Facebook») ιστοσελίδα που χαιρέτιζε το Λούμπιτς ως «ήρωα του "Ισλαμικού Κράτους"». Νωρίτερα, απαντώντας στο αν πρόκειται για αυτοκτονία, ο εισαγγελέας δεν χρησιμοποίησε αυτόν τον όρο αλλά μίλησε για «σκόπιμη ενέργεια», χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο «τρομοκρατικής ενέργειας». Ωστόσο, μετά η πορεία των ερευνών φάνηκε να δίνει άλλη τροπή στην υπόθεση.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν για το πώς λαμβάνονται μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων είναι πολλά. Για παράδειγμα, είναι κρίσιμο ζήτημα το πώς εξακριβώνεται η κατάσταση της υγείας εργαζομένων που δουλεύουν σε πόστα που αφορούν την ακεραιότητα τόσων ζωών. Είναι ζήτημα που αφορά την ασφάλεια των αερομεταφορών. Είναι εύλογο το ερώτημα πώς γίνεται μια εταιρεία να αγνοεί ένα (σημαντικό όπως προκύπτει από όσα ισχυρίζονται οι επικεφαλής των ερευνών) πρόβλημα υγείας που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τόσους ανθρώπους. Με ποιανού την ευθύνη (σ.σ. για παράδειγμα δε γίνεται οι πιλότοι να αυτο- αξιολογούνται όπως σύμφωνα με καταγγελίες έχει γίνει σε ορισμένες περιπτώσεις), πόσο τακτικά αλλά και με τι κριτήρια εξετάζεται η σωματική και ψυχολογική υγεία των εργαζομένων σε τέτοια πόστα.
Αν επομένως κάτι αναδεικνύεται ξεκάθαρα από την όλη υπόθεση είναι η αναγκαιότητα να υπάρχουν αερομεταφορές κοινωνική ιδιοκτησία, με όλες τις απαραίτητες δομές και τους απαραίτητους ιατρικούς ελέγχους, στην υπηρεσία της εργατικής - λαϊκής εξουσίας και όχι των καπιταλιστών ιδιοκτητών των εταιρειών, που έχουν κριτήριο το κέρδος.
Πηγή : rizospastis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου