Κάποιοι, πριν από τις εκλογές και εντονότερα τώρα, μετά τις εκλογές, αναφέρονται στο γεγονός ότι η Ελλάδα, όπως σημειώνουν, διέρχεται «ειδικές συνθήκες».
Προσθέτουν ότι βάσει αυτού του λόγου, των «ειδικών συνθηκών», θα πρέπει να καθοριστεί και η στάση των πολιτικών κομμάτων.
Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι αυτές οι «ειδικές συνθήκες»:
*
Η βαρβαρότητα, με τη μορφή της λιτότητας, της αντιλαϊκής αγριότητας, του εργασιακού μεσαίωνα, που εξαπλώνονται στην Ευρώπη, στην Αμερική και στον κόσμο ολόκληρο, είναι το αποτέλεσμα μιας παγκόσμιας κρίσης.
Αλλά, όπως άλλωστε παραδέχονται οι ίδιοι οι κεφαλαιοκράτες και τα πολιτικά τους όργανα, αυτή η κρίση έχει όνομα: Πρόκειται για βαθιά και παρατεταμένη
καπιταλιστική κρίση.
Αυτή είναι η πρώτη και κύρια «ειδική συνθήκη»: Η κρίση του καπιταλισμού. Ποιο συμπέρασμα προκύπτει, επομένως, από τούτη την κομβική διαπίστωση;
Τίποτα λιγότερο από την εξής αλήθεια:
Είναι αυτή ακριβώς η κρίση και ο χαρακτήρας της - ο καπιταλιστικός χαρακτήρας της κρίσης -
είναι ακριβώς αυτή η «ειδική συνθήκη»
που αναδεικνύει - και μάλιστα με απόλυτο τρόπο - ότι
η βαρβαρότητα, η αγριότητα, ο μισανθρωπισμός, η εκμετάλλευση, η καταπίεση, η ανελευθερία και η κάθε λογής έκφρασή τους, όπως τη βιώνουμε στην Ελλάδα (από τα μνημόνια και τις μειώσεις μισθών, μέχρι την εκτίναξη της ανεργίας και την εξάπλωση της κοινωνικής συμφοράς)
δεν αποτελούν παρά τυπική έκφραση και εκδήλωση της λειτουργίας ενός συστήματος - του καπιταλιστικού συστήματος - που όποτε φτάνει στα όριά του (και οι κρίσεις δεν είναι παρά η αποτύπωση των ορίων αυτού του συστήματος)
προσπαθεί να αναγεννηθεί μέσα από τη λαϊκή καταστροφή, μέσα από την κοινωνική λεηλασία, βυθίζοντας σε ακόμα μεγαλύτερη καταστροφή και επιβάλλοντας ακόμα μεγαλύτερη λεηλασία στα ίδια του τα θύματα (εργάτες, αγρότες, μικρομεσαία στρώματα κ.λπ.).
*
Ποιο είναι, συνεπώς, το δεύτερο συμπέρασμα που εξάγεται από τούτη τη δεύτερη αλήθεια, την οποία ο ελληνικός λαός βιώνει με τρόπο οδυνηρό;
Μα ότι μέσα σε αυτό το σύστημα της κεφαλαιοκρατικής κυριαρχίας, ειδικά μέσα σε συνθήκες κρίσης αυτού του συστήματος, χωρίς την προοπτική της εξόδου και της ανατροπής αυτού του συστήματος,
ούτε «βελτίωση»,
ούτε «καλυτέρευση» και, πολύ περισσότερο,
καμία «λύση» στα προβλήματα του εργαζόμενου, καμία «λύση» στα προβλήματα του λαού, δεν μπορεί να υπάρξει.
*
Σε αυτές τις συνθήκες
- και λόγω αυτών ακριβώς των «ειδικών συνθηκών» -
τα λόγια του Λένιν απέναντι σε όσους υπόσχονται «βελτιώσεις» χωρίς, όμως, να σταματούν τους τεμενάδες στο καθεστώς που βαλτώνει το λαό, οι διαπιστώσεις του μπολσεβίκου ηγέτη ότι
«σε συνθήκες διατήρησης του καπιταλισμού οι μεταρρυθμίσεις δεν μπορούν να είναι ούτε σταθερές ούτε σοβαρές» και ότι οι εργαζόμενοι έχουν κάθε λόγο να«παλεύουν για βελτιώσεις για να συνεχίσουν πιο επίμονη πάλη ενάντια στη μισθωτή σκλαβιά»,
ισχύουν εκατό φορές.
*
Αρα, ο «σωτηριολογικός», ο «φιλολαϊκός», ο «φιλεργατικός», ο «προοδευτικός», ο «αριστερός», ο «επαναστατικός» ή «υπερεπαναστατικός» λόγος του κάθε πολιτικού υποκειμένου, του κάθε κόμματος, κρίνεται με βάση την εξής λυδία λίθο:
Τα όσα λέει, τα όσα ισχυρίζεται, τα όσα επαγγέλλεται, τα όσα υπόσχεται, τα όσα διακηρύσσει,
και κυρίως το «αν» αφενός αυτά που λέει θα γίνουν, όσο και το «πώς» αφετέρου θα γίνουν αυτά που λέει,
εξαρτώνται, εν ολίγοις, από ένα πράγμα:
Από το «πού» λέει ότι θα γίνουν.
Θα γίνουν εντός ή εκτός καπιταλισμού; Θα γίνουν σε πορεία εντός ή εκτός του συστήματος της βαρβαρότητας; Εντός ή εκτός των μηχανισμών αυτής της βαρβαρότητας (π.χ. ΕΕ); Εντός ή εκτός των κανόνων λειτουργίας ενός συστήματος που έχει οικοδομηθεί και λειτουργεί πάνω στο έδαφος της βαρβαρότητας (π.χ. ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, μονοπώλια, εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο κ.λπ.);
*
Αυτό είναι το κριτήριο με βάση το οποίο προκύπτει
- και προκύπτει με τρόπο αλάνθαστο -
το πόσο «φιλολαϊκός», «φιλεργατικός», «αριστερός»
ή το πόσο δημαγωγικός, καιροσκοπικός και απατηλός
είναι ο λόγος εκείνου που τάζει «λύση», όχι έξω, αλλά μέσα στο σύστημα.
Μέσα, δηλαδή, σε εκείνο ακριβώς το σύστημα και μέσα σε εκείνους ακριβώς τους οργανισμούς και τους μηχανισμούς του, που δημιουργούν το πρόβλημα!
*
Αυτό είναι το κριτήριο με το οποίο πρέπει να ζυγιστούν όσοι εμφανίζονται σαν «σωτήρες» (και ενίοτε σαν «αριστεροί σωτήρες»).
Οσοι υπόσχονται στο λαό την «εξανθρωπισμένη» διαχείριση του ίδιου εκείνου συστήματος... που αφανίζει το λαό.
Οσοι, εν τέλει, θέλουν να διατηρήσουν την Ελλάδα εντός και επί τ' αυτά του κεφαλαιοκρατικού κοινωνικού, οικονομικού και πολιτικού μοντέλου. Και μάλιστα τη στιγμή που - ακριβώς λόγω των «ειδικών συνθηκών» της κρίσης του καπιταλισμού - τα πάντα «φωνάζουν» υπέρ της ανατροπής του.
Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Πηγή:www.rizospastis.gr
5 σχόλια:
Καλά και ωραία όλα αυτά. Σε κοινές πλατείες και δρόμους θα βρεθούμε; Χιλιάδες λαού αποδεσμεύται από τα κυρίαρχα κόμματα, αγωνίζεται και αντιστέκεται, θα πάνε οι κομμουνιστές να τους συναντήσουν ή θα τους περιμένουν στο μοναστήρι; Και αν δεν μπουν μέσα να τους καταγγέλουν, από πάνω, που έχασαν το δρόμο.
Δηλαδή η αντίσταση είναι μια ευκαιριακή ψήφος στις εκλογές ή συνεχής σύγκρουση κάθε μέρα στους χώρους δουλειάς;
Αλήθεια τι θα κάνουν οι κομμουνιστές; Θα ζητήσουν ψήφο ανοχής από το Σαμαρά τον Καμμένο και το Βενιζέλο (πως αλλιώς θα μαζευτούν οι 120 ψήφοι που ζητά το Σύνταγμα;).
Θα ακούσουν και τον Δασκαλόπουλο και τον ΣΕΒ;
Καλά αυτοί οι παλαιολιθικοί κομμουνιστές δεν καταλαβαίνουν τίποτα. Ούτε ότι η εποχή απαιτεί άμα λάχει και συνεργασία σε δήμους με τα μιάσματα Σαμαρά Βενιζέλο (Βλέπε Ικαρία) αρκεί να βγαίνουν τα κουκιά και κουβεντολόι με το ΣΕΒ.
Βέβαια εμένα που ψήφισα τους παλαιολιθικούς δε με ρωτάνε αν η εντολή που έδωσα (για να μιλήσουμε και όρους εποχής) ήταν για να κάνει κωλοτούμπα το ΚΚΕ μετά τις εκλογές η για να συνεχίσει την πολιτική του.
Οι κομμουνιστές είναι όπως το ψάρι μέσα στο νερό με τον λαό. Δεν πάνε σε ξεχωριστές πλατείες, δεν ακολουθούν άλλους δρόμους από τις μάζες, δεν πάνε βόλτα στο υπουργείο εργασίας ή το Βοτανικό όταν χιλιάδες διαδηλώνουν στο Σύνταγμα, δεν φεύγουν από τα συνδικάτα επειδή σε αυτά κυριαρχεί ο κυβερνητικός συνδικαλισμός.
Και πρωτίστως δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα για εθνική ανεξαρτησία και την αντιιμπεριαλιστική πάλη, γιατί τάχα μου η Ελλάδα των μνημονίων, της Τρόικας, των γκαουλάιτερ Ράιχενμπαχ και Φούχτελ είναι “ιμπεριαλιστική”. Ενώ κάθε μέρα αποδεικνύεται περίτρανα η βαθιά εξάρτηση (και όχι κατοχή) και η υποτέλεια της μεγαλοαστικής τάξης και η ξενοδουλεία του ντόπιου πολιτικού της προσωπικού.
Αριστερα στη Φθιώτιδα μη νομιζεις πως ηταν τοσο ευκολη η παρεμβαση και το μαζί.Εγω το υποστηριζα παντα, αλλά όταν τον Ιουνιο στις μεγαλες διαδηλώσεις 15/6 και 28,29/6 αλλά και τον Οκτωβρη 19,20 το ΚΚΕ ενώθηκε με τους άλλους ,τοτε φρόντισαν να το διώξουν. Μη νομιζεις οτι ήταν οι ευθυνες μόνο από τη μια μεριά.Πραγματι πολλες φορες εχει ακολουθηθει μια ας πουμε χοντροκομμενη γραμμη(π.χ. πλατειες) που ενόχλησε κι αυτό δεν ηταν το καλύτερο. Λαθος όμως δεν ήτανε. ΟΙ πλατείες ήταν ενα μεγαλο φιάσκο τελικά και στο λέω εγω που τις έζησα από την πρωτη ως την τελευταια μερα μεχρι που δεν ξαναασχολήθηκα μετα την επίθεση στο ΠΑΜΕ στις 20/10 κ την απόλυτη κάλυψή της από την ανακοίνωση της πλ.Συντάγματος. Επίσης "δεν πήγαιναν βόλτα στο Υπ.Εργασίας".Μη γινομαστε παντογνωστες. Υπάρχουν διαφορες επιλογες στις μορφες και δεν ειναι σωστό να αποθεωνεις τον ένα και να απορρίπτεις τον άλλο εντελως απαξιωτικά.Ευτυχως που υπάρχει το ΠΑΜΕ και κάποιοι ξυπνάνε κ πανε στις πυλες των εργοστασίων στις 3 το πρωί, ενω οι άλλοι λενε συγκεντρωση στις 12 και ξεκινανε χαλαρά κατα τις 2 με 3.Εγω δεν εχω αντιπαλότητα με καμια πλευρά και ξερω πως συντροφοι υπάρχουν παντού, αλλά το ΚΚΕ κ το ΠΑΜΕ ειναι οι μόνοι που μπορούν να εχουν μια πραγματικα ουσιστικη παρέμβαση περα από εντυπωσιασμούς.Φιλικά
Αριστερά στη Φθιώτιδα :
Παραθέτεις πολλές ασυναρτησίες και ο συναγωνιστής Σαρρής ανασκεύασε εν μέρει ορισμένες από αυτές. Ισχυρίζεσαι,για παράδειγμα, ότι το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ "πορεύονται χωριστά από τις μάζες"... Να σε ρωτήσω λοιπόν : Πού στο διάολο βρίσκονται αυτές οι "μάζες", όταν στις αλλεπάληλες μάχες των ναυτεργατών μόνο οι αγωνιστές του ΠΑΜΕ βρίσκονται από τα άγρια μεσάνυχτα στους καταπέλτες ;;; Τί σας εμπόδισε, εσάς τους "αριστερούς" να σηκώσετε τις σημαίες σας (άν έχετε, τις Κόκκινες τις τιμημένες) και να κατέβετε, σε ένδειξη αλληλεγγύης,μ ι ά έστω φορά, στο πλαϊ του μαχόμενους ναυτεργατικού Κινήματος, όχι από τα μεσάνυχτα αλλά μετά τον "πρωϊνό καφέ" και το ραχάτι σας (τρομάρα σας...). Αντίθετα, ο Τσίπρας είχε το θράσος να χαρακτηρίζει αυτές τις κινητοποιήσεις "εξαλλοσύνες" (sic). Πού στο διάολο είναι αυτές οι "μάζες" όταν σε εκατοντάδες εργοστάσια και τόπους δουλειάς, όπου η καπιταλιστική και εργοδοτική τρομοκρατία τσακίζει κυριολεκτικά κόκκαλα και στερεί το ψωμί από εκατοντάδες συντρόφους που βγαίνουν μπροστάρηδες, στις πύλες των εργοστασίων, πάλι από τα μεσάνυχτα, βρίσκονται ΜΟΝΟΝ οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ και του ηρωϊκού ΚΚΕ;;;
Η μήπως θεωρείτε "αριστερή" στάση το τιμημένο ΚΚΕ να δίνει τους αγώνες και σεις από πίσω να συνεργαζόσαστε σε εκατοντάδες Δήμους με τις δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, ακόμη και του φασιστικού ΛΑΟΣ (βλ.Ικαρία), σε δεκάδες ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα να συνεργαζόσαστε απροκάλυπτα με τις δυνάμεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού, αρκεί να α π ο κ λ ε ί σ ε τ ε τις δυνάμεις του τιμημένου ΚΚΕ, που ήταν και παραμένει ο σ τ ό χ ο ς σας και εν τέλει να είσαστε ΑΠΟΝΤΕΣ από τους μ α ζ ι κ ο ύ ς αγώνες και σε πάμπολλες περιπτώσεις στο απέναντι χαράκωμα...
Και επιτέλους το φιάσκο των "μαζώξεων" των πλατειών, με τους φασίστες στο πάνω μέρος, με τους αναρχοτραμπούκους πάρα κάτω, με τους αστυνομικούς με κουκούλα, με τις αντιλήψεις "έξω τα κόμματα" όταν οι ίδιοι ήταν μ έ λ η συγκεκριμένων κομμάτων, κάποια στιγμή θα έπρεπε να σταματήσετε να το επικαλείσθε, γιατί εγγίζει τα όρια του γ ε λ ο ί ο υ...
Σπύρος
Δημοσίευση σχολίου