Στην Κορινθία βρέθηκαν οι Οικολόγοι Πράσινοι το Σάββατο για το θέμα των διοδίων. Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος Τύπου, και ο Λάμπρος Μπούκλης, περιφερειακός σύμβουλος Πελοποννήσου, παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου στο Ξυλόκαστρο τις προτάσεις τους για τα διόδια και την πολιτική μεταφορών. Προηγουμένως είχαν επισκεφθεί τα διόδια στο Ζευγολατιό, όπου ενημερώθηκαν από τοπικές κινήσεις πολιτών για την εκστρατεία κατά των διοδίων.
Στη συνέντευξη Τύπου οι Οικολόγοι Πράσινοι έθεσαν θέμα άμεσης κατάργησης των διοδίων στην Κορίνθου-Πατρών, που αποτελεί εργοτάξιο και όχι αυτοκινητόδρομο, και ζήτησαν συνολική επανεξέταση της πολιτικής μεταφορών.
Ενδεικτικά εξήγησαν ότι ο σιδηρόδρομος έχει μέχρι και 16 φορές χαμηλότερο δείκτη ατυχημάτων από το αυτοκίνητο. Παρουσίασαν επίσης τη συστηματική υπονόμευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής προς Πάτρα από την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, αλλά και την αλλαγή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα διόδια λίγο πριν μπει στην κοινοπραξία η HOCHTIEF, η μεγαλύτερη γερμανική τεχνική εταιρία. Σημείωσαν, τέλος ότι κανένα κόμμα δεν έχει δικαίωμα να μιλάει στο όνομα των πολιτών και των κινημάτων τους.Μιλώντας στη συνέντευξη ο Γιάννης Παρασκευόπουλος είπε:
«Είναι αδιανόητο να υπάρχουν διόδια εκεί όπου υπάρχουν μόνο επικίνδυνα εργοτάξια, όπως στην Κορίνθου-Πατρών. Αδιανόητη είναι όμως και όλη η σημερινή πολιτική μεταφορών, που προωθεί μέσω των διοδίων ένα από τα πυκνότερα δίκτυα κλειστών αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, στραγγαλίζοντας παράλληλα το σιδηρόδρομο και τις εναλλακτικές λύσεις.
Η οργή των πολιτών έχει βάση: οι κοινοπραξίες των διοδίων συμπεριφέρονται ως κυρίαρχοι της χώρας, οι απλοί άνθρωποι συνθλίβονται από μια κρίση όπου άλλοι έχουν πολύ μεγαλύτερες ευθύνες, η κυβέρνηση θωρακίζει νομικά τις εταιρίες και απειλεί τους πολίτες. Έχει όμως νόημα να φθάσουμε σε σημείο όπου θα είχαμε δωρεάν δρόμους πολυτελείας, αλλά οι πιο πολλοί δε θα είχαν ούτε χρήματα να χρησιμοποιούν συχνά το ΙΧ τους ούτε επαρκή συγκοινωνία για να κινηθούν χωρίς αυτό;
Όπου υπάρχουν λοιπόν αυτοκινητόδρομοι, τα έσοδα οφείλουν να χρηματοδοτούν τις εναλλακτικές λύσεις για βιώσιμες μεταφορές: Στην Πελοπόννησο, ο σιδηρόδρομος να ξαναλειτουργήσει άμεσα και να αναβαθμιστεί, η νέα γραμμή προς Πάτρα να ολοκληρωθεί σύντομα, η παλιά γραμμή στην Κορινθία να διατηρηθεί για την τοπική συγκοινωνία, οι πόλεις και οι οικισμοί να γίνουν πιο φιλικοί στο περπάτημα και το ποδήλατο, τα εισιτήρια να κρατηθούν σε προσιτές τιμές, ο συνολικός σχεδιασμός να προσανατολιστεί στην ανάγκη για λιγότερη εξάρτηση από το ΙΧ.
Στο πλαίσιο αυτό σκόπιμο είναι να ξαναδούμε το έργο της Ολυμπίας Οδού, για το τμήμα μετά την Πάτρα, όπου η κίνηση μειώνεται: αντί για τον πανάκριβο νέο δρόμο, μήπως θα ήταν τελικά πιο λογικό να κάνουμε μόνο παρεμβάσεις ασφαλείας στον υπάρχοντα, με ανισόπεδους κόμβους στις διασταυρώσεις και με διαχωριστικά, και να επενδύσουμε τα υπόλοιπα χρήματα στη συγκοινωνία και την επαναλειτουργία του τρένου;»
Ο Λάμπρος Μπούκλης είπε: «Η δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων δεν πρέπει να μας εμποδίσει να δούμε τα γενικότερα προβλήματα στον τομέα των μεταφορών. Από την άλλη, δεν μπορούμε να οδηγηθούμε σε μια κοινωνία που θα αντιγράφει τη σημερινή άρνηση πληρωμής εκ μέρους των ισχυρών, διότι έτσι κάθε δικαιολογημένο αίτημα θα απαξιώνεται από τα μεγάλα συμφέροντα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου