Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ!

Αναδημοσίευση από το site WWW.ISKRA.GR


ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΒΟΜΒΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ! ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ!
ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ!
 ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΛΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ!
Εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο το νέο νομοσχέδιο-πραξικόπημα της κυβέρνησης για την «αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών».
Με το νομοσχέδιο αυτό προβλέπονται μια σειρά από αντισυνταγματικές ρυθμίσεις οι οποίες βάλουν ευθέως εναντίον των εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικων δικαιωμάτων των εργαζομένων και θέτουν τις βάσεις για την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και τη σταδιακή παράδοση τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Η νεοφιλελεύθερη-τροϊκανή κυβέρνηση της χώρας με το νομοσχέδιο αυτό αντί να προχωρήσει στην αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου  δημόσιου πάντα, δικτύου μεταφορών βάζει την ταφόπλακα στον κοινωνικό και αναπτυξιακό τους ρόλο, οδηγώντας ταυτόχρονα τους εργαζόμενους σε αυτές σε ένα σύγχρονο μεσαίωνα.


ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ  ΜΕΣΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΕ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, με συγχώνευση των μέσων σταθερής τροχιάς (Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ) και της ΕΘΕΛ με ΗΛΠΑΠ σε δύο, αντίστοιχα, εταιρείες.
Η συγχώνευση σε δύο εταιρείες γίνεται υπό το πρόσχημα του συμμαζέματος των ελλειμμάτων των αστικών συγκοινωνιών. Οι εταιρείες θα λειτουργούν υπό τη σκέπη του ΟΑΣΑ, ο οποίος με τη σειρά του θα ασκεί καθήκοντα μητροπολιτικού φορέα. Μάλιστα, η αρμοδιότητά του θα επεκταθεί τόσο προς τους ΟΤΑ που λειτουργούν μεταφορικές υπηρεσίες όσο και προς τα ΚΤΕΛ Αττικής, ενώ θα συνεργάζεται στενά και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΒΟΜΒΑ!
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ - ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ -
ΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΛΙ ΣΤΟΝ ΚΡΟΤΑΦΟ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ «ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ»
Στη σύναψη επιχειρησιακής σύμβασης στις συγχωνευόμενες μεταφορικές ΔΕΚΟ προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας tovima.gr. Προβλέπεται κατάργηση των συμβάσεων και των κανονισμών εργασίας που ίσχυαν έως σήμερα, οι οποίοι θα αντικατασταθούν από επιχειρησιακή σύμβαση.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς θα κληθούν σε διαπραγμάτευση από μηδενική βάση για τον καθορισμό της εν λόγω επιχειρησιακής σύμβασης, ενώ με τη λήξη της διαπραγμάτευσης κάθε άλλη σύμβαση ή κανονισμός που ίσχυε έως σήμερα θα καταργηθεί!
Μάλιστα, σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν καρποφορήσουν, αλλά καταρρεύσουν, το μισθολόγιο των υπαλλήλων των μεταφορικών ΔΕΚΟ θα αποφασιστεί με νόμο! To Βήμα, επικαλούμενο κυβερνητικές πηγές, αναφέρει ότι μέχρι να καταρτιστεί επιχειρησιακή σύμβαση δεν θα επιτρέπεται η προσφυγή στον Οργανισμό Διαμεσολάβησης και Διαιτησίας!

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΟΣΕ
Το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπει μετατάξεις εκατοντάδων υπαλλήλων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ερχόμενου διαστήματος, περίπου 1.500 εργαζόμενοι θα περάσουν σε άλλους φορείς του Δημοσίου, τους οποίους θα υποδείξει το υπουργείο Εσωτερικών.
Σε δεύτερη φάση θα επαναληφθεί η ίδια διαδικασία, όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων, με τη μετάταξη υπαλλήλων που θα κριθούν υπεράριθμοι.
Είναι φανερό ότι προβλέπεται πανομοιότυπο σύστημα μετατάξεων, όπως αυτό που εφαρμόστηκε τόσο στους εργαζόμενους της ΟΑ όσο και κυρίως του ΟΣΕ, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους έχουν μείνει στον αέρα καθώς οι θέσεις που ανακοινώθηκαν από τους φορείς του Δημοσίου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα (με παμπάλαια οργανογράμματα) αφορούν υπηρεσίες, που πολλές από αυτές οδεύουν προς κλείσιμο ή ανασυγκρότηση! Επιπλέον, δεν ορίζεται σε πόσο χρόνο θα υλοποιηθεί η μεταφορά του προσωπικού στη νέα του θέση και στο διάστημα αυτό, από ποιο φορέα θα μισθοδοτείται το μεταφερόμενο προσωπικό. Ασαφές επίσης είναι με ποιο μισθολόγιο θα αμείβεται, ποιες ασφαλιστικές παροχές θα έχει κ.λ.π.

ΤΣΕΚΟΥΡΕΜΑ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ!
ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΕΙΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΕΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ!

Επίσης, το νομοσχέδιο θα θεσπίσει το λεγόμενο «Σύμφωνο Ευθύνης», το οποίο θα επιβάλει τριμηνιαίο οικονομικό έλεγχο στις μεταφορικές ΔΕΚΟ από ορκωτούς ελεγκτές και σε περίπτωση απόκλισης από το εγκεκριμένο επιχειρησιακό τους σχέδιο, θα συγκροτείται νέο business plan, ενώ θα υφίστανταικυρώσεις οι διοικήσεις των φορέων.
Μάλιστα το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ενοποιημένου ΟΑΣΑ θα εγκρίνεται από την αρμόδια για τις ΔΕΚΟ διυπουργική επιτροπή, η κρατική επιχορήγηση θα δίνεται βάσει συγκεκριμένων δεικτών αποδοτικότητας, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι το μεταφορικό έργο των συγκοινωνιών να εκτελείται κατόπιν σύμβασης (;).
Ακόμη, όπως έχει προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών, οι μεταφορικές ΔΕΚΟ θα «καθαρίσουν» από τα χρέη και τα ελλείμματά τους, τα οποία θα περάσουν στο δημόσιο ταμείο. Παράλληλα, ωστόσο, θα τεθεί ένα όριο στην επιδότησή τους από το κράτος, καθώς αυτή δεν θα ξεπερνά το 40% του λειτουργικού τους κόστους.
Οι κυβερνήσεις, προκειμένου να προχωρήσουν χωρίς αντιδράσεις στη σταδιακή παράδοση των ΔΕΚΟ στους ιδιώτες, επικαλούνται τα οικονομικά ελλείμματά των ΔΕΚΟ για τα οποία μάλιστα ισχυρίζονται ψευδώς ότι φταίνε κυρίως οι υψηλές αμοιβές των εργαζομένων.
 
Αποσιωπούν επιμελώς και σκοπίμως να πουν ότι την αποκλειστική ευθύνη για τα ελλείμματα είχε το κράτος, γιατί όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από την νομοθεσία, αλλά υποχρέωνε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ειδικότερα τον ΟΑΣΑ να δανείζεται με επαχθείς όρους από τις Τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει το ίδιο το κράτος, ως αντισταθμιστική καταβολή για τον κοινωνικό του ρόλο.

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ
Το πλάνο του υπουργείου Υποδομών για την αύξηση των εσόδων των μεταφορικών ΔΕΚΟ προβλέπει, πέρα από τις αυξήσεις των εισιτηρίων που έρχονται [Αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου από το 1 ευρώ στα 1,4 ευρώ - Στο Μνημόνιο υπάρχει αναφορά για αύξηση των τιμολογίων κατά τουλάχιστον 30% εντός του πρώτου τριμήνου του έτους], "εκμετάλλευση" της ακίνητης περιουσίας, αλλά και της υποδομής των συγκοινωνιακών εταιρειών, καθώς και ευρύτερες συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα, όπως π.χ. οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

ΠΗΓΗ:WWW.ISKRA.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια: