1. Οι πρόσφατες εξελίξεις και η ιστορία της διαχείρισης στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναδεικνύουν ένα σκάνδαλο διαρκείας των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ σ' ένα κλάδο στρατηγικής σημασίας, σε βάρος των εργαζομένων στον κλάδο και των συμφερόντων του λαού. Είναι μία ακόμα απόδειξη της στυγνής αντιλαϊκής πολιτικής για την οποία έγκαιρα είχε προειδοποιήσει το ΚΚΕ.
Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της έκθεσης των ναυπηγείων στις νέες συνθήκες του καπιταλιστικού ανταγωνισμού και μάλιστα στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής αγοράς, οδήγησε με μαθηματική ακρίβεια, σταδιακά στη συρρίκνωση του κλάδου και στην υποβάθμιση των μεγαλύτερων ναυπηγείων της Ελλάδας.
Οι συνέπειες της πορείας ιδιωτικοποίησης δεν περιορίζονται μόνο στην αφαίρεση σταθερών θέσεων εργασίας, εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, στην επιδείνωση των συνθηκών ασφαλείας στην εργασία στα ναυπηγεία. Αφορούν και στην προάσπιση κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, το μέλλον της εγχώριας παραγωγής.
2. Τα ελληνικά ναυπηγεία διαθέτουν σημαντική τεχνογνωσία, εξειδικευμένους εργαζόμενους και πείρα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση όχι μόνο εμπορικών πλοίων αλλά και πολεμικών φρεγατών και υποβρυχίων. Έχουν αναλάβει την κατασκευή βαγονιών συρμών του ΟΣΕ και Μετρό και άλλων μεγάλων μεταλλικών κατασκευών στην Ελλάδα.
Διαθέτουν σύγχρονες υποδομές για να καλύψουν τις αυξανόμενες εγχώριες ανάγκες της ακτοπλοΐας, του πολεμικού ναυτικού, των μεταφορών σταθερής τροχιάς. Αναφερόμαστε μόνο σ' αυτές τις ανάγκες, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα εκατοντάδες πλοία που ναυπηγεί σήμερα στο εξωτερικό το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Χωρίς επίσης να συνυπολογίσουμε τις σύγχρονες ανάγκες για κατασκευή νέων πλοίων φιλικότερων στο περιβάλλον.
Όμως η πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων για τα ναυπηγεία δεν είχε ποτέ ως στόχο τη διασφάλιση της σταθερής δουλειάς των εργαζομένων και την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Και τότε που τα αγόραζαν από το Νιάρχο και στη φάση της ιδιωτικοποίησης - παράδοσης στην «Thyssen Krupp», αλλά και τώρα οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με το γερμανικό όμιλο έχουν ως στόχο την παράδοση των ναυπηγείων σε νέα κερδοσκοπικά συμφέροντα. Είναι πλήγμα στις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας προς όφελος ισχυρών πολυεθνικών μονοπωλιακών ομίλων. Η πείρα από την «Thyssen Krupp» είναι διδακτική και αποδεικτική. Ενώ διαφημίστηκε ως «σωτήρας», που θα έφερνε νέες δουλειές στα ναυπηγεία, δεν έφερε στο ναυπηγείο ούτε ένα εμπορικό πλοίο για κατασκευή, υποβάθμισε το επισκευαστικό έργο και το μόνο που την ενδιέφερε ήταν τα δισ. ευρώ για την κατασκευή πολεμικών πλοίων. Οι ελληνικές κυβερνήσεις υποτάσσουν τη λύση ενός τέτοιου κρίσιμου ζητήματος στον ανταγωνισμό των ιμπεριαλιστικών κέντρων για τον έλεγχο της περιοχής.
Οι εργαζόμενοι δεν έχουν τίποτε θετικό να περιμένουν και δεν πρέπει να ξεγελαστούν από τις νέες διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης. Γνωρίζουν από την ίδια τους την πείρα, τόσο στο Σκαραμαγκά όσο και στην Ελευσίνα, ότι η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα δεν συμβαδίζουν με την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων. Πρέπει να γυρίσουν την πλάτη στις διακηρύξεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που καλεί να εγκαταλειφθούν στην ουσία αρκετοί εγχώριοι κλάδοι παραγωγής, στους οποίους το κεφάλαιο δεν διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα κερδοφορίας και να στηριχθεί το λεγόμενο «πράσινο πρότυπο ανάπτυξης».
3. Η διέξοδος βρίσκεται στον αντίποδα της πολιτικής των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, στην αντεπίθεση του λαϊκού κινήματος για να δοθεί άμεσο πλήγμα στην ιδιωτικοποίηση κλάδων στρατηγικής σημασίας.
Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι άμεσα πρέπει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως και όλα τα ναυπηγεία της χώρας, να περάσουν σε κρατική ιδιοκτησία, να αποτραπεί νέα πώληση σε ιδιώτες και παραπέρα συρρίκνωσή τους. Όμως η ουσιαστική και ριζική λύση βρίσκεται στη δημιουργία ενός ενιαίου αποκλειστικά δημόσιου φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, στο πλαίσιο ενός ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης, με κοινωνική - κρατική ιδιοκτησία των βασικών μέσων παραγωγής.
Σ' αυτόν τον αγώνα καλεί το ΚΚΕ τους εργαζόμενους σε όλα τα ναυπηγεία. Αυτός ο δρόμος ανάπτυξης μπορεί να διασφαλίσει πλήρη σταθερή εργασία για χιλιάδες εργαζόμενους, προστασία του περιβάλλοντος, ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, κάλυψη των αναγκών της λαϊκής οικογένειας. Βάση της λαϊκής οικονομίας είναι η κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των υποδομών, των μέσων παραγωγής, της υπάρχουσας τεχνογνωσίας των ναυπηγείων της χώρας από τους εργαζόμενους, για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών της ακτοπλοΐας, του πολεμικού και εμπορικού στόλου, των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ο ενιαίος δημόσιος φορέας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας θα στηρίζει και θα συνεργάζεται με τους αντίστοιχους κρατικούς φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στη μεταποίηση, συμβάλλοντας στην ισόρροπη ανάπτυξη κλάδων και περιοχών της χώρας και σε αμοιβαία επωφελείς διακρατικές εμπορικές συμφωνίες.
Το μέλλον των ναυπηγείων, όπως και των λιμανιών της χώρας, δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους του κλάδου, αλλά ολόκληρη την εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να κλιμακώσουν και να γενικεύσουν την πάλη ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, για πλήρη σταθερή εργασία, για φθηνές - ασφαλείς μεταφορές των εργαζομένων, για αποκλειστικά δημόσια λιμάνια, ναυπηγεία και ακτοπλοϊκές μεταφορές στον αντίποδα των κατευθύνσεων της ΕΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου