Κινήσεις που αποτυπώνουν ότι η Νότια Κινεζική Θάλασσα θα αποτελεί όλο και πιο συχνά πεδίο έκφρασης σφοδρών ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, καταγράφουν μια σειρά δημοσιεύματα αμερικανικών ΜΜΕ.
(Credit: Reuters) |
Σε αυτά αποτυπώνεται η σαφής ανησυχία της Ουάσινγκτον για «επέκταση» της κινεζικής επιρροής στην περιοχή, σε μια περίοδο που η νοτιοανατολική Ασία εξελίσσεται σε μία από τις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες περιοχές του πλανήτη, με μεγάλα περιθώρια συγκέντρωσης κεφαλαίου, γιγάντια αγορά, φτηνό και νεαρό εργατικό δυναμικό, αλλά και θέση κρίσιμης γεωστρατηγικής και εμπορικής σημασίας.
Σύμφωνα με ΜΜΕ όπως το Ρόιτερς και το CNN, η κινεζική κυβέρνηση προχωρά με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς μια σειρά κατασκευαστικά έργα στο νησιωτικό σύμπλεγμα Σπράτλις, που βρίσκονται στο επίκεντρο εδαφικών διαφορών κύρια με τις Φιλιππίνες. Χτεσινό δημοσίευμα του Ρόιτερς -που επικαλείται φωτογραφίες από δορυφόρους- αναφέρει ότι οι εργασίες αφορούν την κατασκευή δύο αεροδιαδρόμων, λιμενικών υποδομών, δεξαμενών καυσίμων και άλλων έργων που -όπως σχολιάζουν τα συγκεκριμένα ΜΜΕ- θα ενισχύσουν τις μεθοδεύσεις με τις οποίες το Πεκίνο διεκδικεί ως δικό του το 90% της περιοχής.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι οι σχεδιαζόμενες εγκαταστάσεις θα ευνοήσουν όχι μόνο την επιδίωξη της Κίνας να διασφαλίσει στο κινεζικό ναυτικό και την κινεζική αεροπορία βάσεις ανεφοδιασμού, αλλά θα στηρίξει εξίσου σημαντικά τις δραστηριότητες κινεζικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της αλιείας και της εξόρυξης πετρελαίου.
Σύμφωνα με επιστήμονες αλλά και μια σειρά ερευνητικά ινστιτούτα, στη Νότια Κινεζική Θάλασσα υπάρχουν μεγάλα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, στο μεγαλύτερο μέρος τους ανεξερεύνητα. Επιπλέον, η περιοχή συγκεντρώνει το 1/3 της παγκόσμιας θαλάσσιας βιοποικιλότητας και θεωρείται από πολλούς ότι περιέχει το 10% της παγκόσμιας αλιευτικής παραγωγής. Κρίσιμος είναι ο ρόλος της και για το παγκόσμιο εμπόριο. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι σχεδόν το 30% της ποσότητας ακατέργαστου πετρελαίου και το 50% του υγροποιημένου φυσικού αερίου που διακινούνται διεθνώς, περνούν από τη Νότια Κινεζική Θάλασσα.
Πηγή : Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου