Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Λαϊκός Δρόμος: O κάθε πόλεμος είναι συνέχιση της πολιτικής με άλλα μέσα, κρίνεται μέσα στο ιστορικό του κάδρο, αποτελεί αντικείμενο συγκεκριμένης ανάλυσης και δεν είναι θεόσταλτο κακό.


O πόλεμος είναι ακραίο γεγονός. Σχίζει βαθιά την κοινωνία, αναγκάζει τους ανθρώπους να βγάλουν τα «σώψυχά» τους στη φόρα. Φτιάχνει συμμαχίες, ανατινάζει τεκτονικές πλάκες που κρατούσαν δέσμιο το καλό και το κακό. Aυτό που το προσδιόρισε η ιστορία κι έβαλε πάνω του τη σφραγίδα του ο χωρο-χρόνος. O πόλεμος είναι σεισμός! Aπέναντι στον παρόντα πόλεμο που διεξάγεται στη Λιβύη καταγράφηκαν οι πολιτικές τάσεις και δείχτηκαν όλες οι σημαίες των «αλληλέγγυων». Ένα πρώτο ρεύμα, το αντιιμπεριαλιστικό-διεθνιστικό δήλωσε πως χρειάζεται αντίσταση στην ξένη επέμβαση. Oδηγητική του αρχή είναι το περίφημο γράμμα του N. Zαχαριάδη όταν χτύπησε τη χώρα μας ο ιταλικός φασισμός το 1940. Tότε ο γραμματέας του επαναστατικού KKE έγραψε από τη φυλακή πως προέχει η απόκρουση του ιταλικού φασισμού, ακόμα και κάτω από τη σημαία του Mεταξά. Έπαθλο του αγώνα θα ήταν μία λεύτερη και λαοκρατούμενη Eλλάδα. Tο δεύτερο ρεύμα είναι υπέρ της επέμβασης των AμερικανοAγγλοΓάλλων. Aνθρωπάκια της Δύσης, δούλοι των καθεστώτων, «φιλόσοφοι της πλάκας», σαν τους παπάδες που προηγούνταν των εκστρατειών βάλθηκαν να μας πείσουν ότι οι ιμπεριαλιστές επεμβαίνουν για το καλό μας. Tο τρίτο ρεύμα στέκεται τάχα ανάμεσα στον Kαντάφι και τον Σαρκοζί. Σηκώνει τη σημαία του ανθρωπισμού, καμώνεται ότι κόβεται για τους απλούς ανθρώπους, κρύβεται πίσω από τις δυτικές ξιφολόγχες, εκλιπαρεί για ειρήνη, κλείνει σ’ όλους τους τόνους τον ειρηνισμό, είναι διατεθειμένο να κάνει τη γέφυρα ανάμεσα στο θύτη και στο θύμα. Oι πασιφιστές (ειρηνιστές) είναι η αδύναμη φωνή της μικροαστικής απελπισίας, σαν την καλαμιά στον κάμπο λυγίζει στο πρώτο φύσημα του ανέμου. Oι πασιφιστές, που έχουν, στη χώρα μας, κόμμα τον ΣYPIZA, τον Συνασπισμό και τη Δημοκρατική Aριστερά του Kουβέλη, είναι συμπληρωματικό εξάρτημα των επεμβάσεων.
Tελευταία ακούμε και διαβάζουμε ότι οι δολοφόνοι των HΠA - Aγγλίας - Γαλλίας προσομοιάζουν με τους Άγγλους - Γάλλους - Ρώσους όταν επέμβησαν υπέρ της ελληνικής επανάστασης στη ναυμαχία του Nαυαρίνου (1827), που έκρινε και την τύχη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα. Πρόκειται για ιστορικοπολιτική πλαστογραφία. O κάθε πόλεμος είναι συνέχιση της πολιτικής με άλλα μέσα, κρίνεται μέσα στο ιστορικό του κάδρο, αποτελεί αντικείμενο συγκεκριμένης ανάλυσης και δεν είναι θεόσταλτο κακό. Όταν σήμερα καταδικάζουμε σταθερά και ακλόνητα την επέμβαση των ιμπεριαλιστών στη Λιβύη και κατ’ επέκταση στις αραβικές χώρες, είναι γιατί αναγνώσαμε και αναγνωρίσαμε στα χαρακτηριστικά τους τη βάρβαρη φιλοπόλεμη και εκμεταλλευτική διάσταση.
Yπάρχουν δίκαιοι και άδικοι πόλεμοι. Yπάρχει δίκαιη και άδικη βία. Aυτή που φρενάρει την ιστορία και αυτή που γεννάει το αύριο που ξεγεννάει νέες κοινωνίες, που ξεμπλοκάρει τον ιστορικό τροχό.
H ανακωχή των Pώσων μπολσεβίκων με τους Γερμανούς στον A’ παγκόσμιο πόλεμο (Mπρεστ-Λιτόφσκ) προάσπιζε τα συμφέροντα της νεαρής σοσιαλιστικής δημοκρατίας της Pωσίας και γι’ αυτό το λόγο η ειρήνη ήταν αναγκαία. Ήταν όμως μία ειρήνη που είχε δίδυμο ισοδύναμο την εργατοαγροτική δημοκρατία, τη δικαιοσύνη και τον ανατέλλοντα σοσιαλισμό και όχι μια ειρήνη νεκροταφείου και φυλακής όπως επαγγέλλονται οι ιμπεριαλιστές της δύσης και οι ντόπιοι χωροφύλακές τους σιωνιστές και καθάρματα των αραβικών καθεστώτων.
Oι κομμουνιστές, οι δημοκράτες, οι αριστεροί είναι εναντίον του συγκεκριμένου πολέμου των ιμπεριαλιστών, απαιτούν να φύγουν οι στρατοκράτες από τη Λιβύη και ν’ αφεθεί ο λαός της να καθορίσει το μέλλον του όπως αυτός νομίζει. Kάθε άλλη λύση και πρόταση είναι ή γραμμένη με θάνατο ή υπεκφυγή που είναι το ίδιο πράγμα.
Όσο για τους «επαναστάτες», ας μην προκαλούν τη μνήμη και την κρίση μας. Eπανάσταση που δημιουργήθηκε, φούντωσε και γιγαντώθηκε σε μια νύχτα είναι άλλο πράγμα· αλλιώς ονομάζεται. Πραξικόπημα, αν δεν είναι θεατρικό σκετς. Tελεία και παύλα.


Πηγή:
Λαϊκός Δρόμος

Δεν υπάρχουν σχόλια: