Την ώρα που σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μαζί με γονείς, μαθητές και φοιτητές διαδηλώνουν για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις 1933 συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε με μια κίνηση αντιπερισπασμού -ενδεικτική της υποτίμησης του προς την εκπαιδευτική κοινότητα- να δημοσιοποιήσει τις προτάσεις του για το «νέο λύκειο».
Το «νέο λύκειο» δεν είναι καθόλου νέο. Οι προτάσεις του Υπουργείου βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιβάλλουν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.
Προτείνονται λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες διδασκαλίας, μειώνονται τα μαθήματα κορμού, αλλά αυτό που κυρίως διακυβεύεται είναι η γενική μόρφωση που πρέπει να παρέχει ένα σύγχρονο Ενιαίο Λύκειο σε κάθε νέα και νέο αντίστοιχης ηλικίας.
Ταυτόχρονα, το λύκειο δεν απελευθερώνεται από τα εξεταστικά δεσμά αλλά παραμένει προθάλαμος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η προτεινόμενη δομή του Λυκείου, υπηρετεί κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για μια επαρκή γενική μόρφωση, που θα παρέχεται σε όλα τα παιδιά και θα συμβάλει τελικά στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων.
Εκκρεμούν οι προτάσεις του Υπουργείου σε σχέση με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, από τις διαρροές όμως προς τον τύπο συνάγεται το συμπέρασμα ότι θα ενταθεί ακόμα περισσότερο η ταξικότητα της επιλογής των μαθητών ( λιγότερα μαθήματα, όχι καθορισμένη ύλη ).
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες ελληνικού λαού και της νεολαίας, χρειάζεται αλλαγές. Όμως, το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση, με τις αλλαγές που προτείνει υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.
Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ θα συνεχίσει να προβάλλει τις προτάσεις του για μια συνολική, ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με στόχο τη δημόσια κατοχύρωση του καθολικού δικαιώματος των μαθητών και μαθητριών στη Γενική Παιδεία.
Κεντρικοί άξονες αυτών των αλλαγών είναι:
- Η ενιαία 14χρονη υποχρεωτικής εκπαίδευση, ποιοτικά αναβαθμισμένης.
- Το Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης, αποδεσμευμένο από τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, που θα συνδυάζει αρμονικά τη θεωρητική μόρφωση με την πρακτική δραστηριότητα και τη σύγχρονη τεχνολογία.
- Η επαρκής και σύγχρονη δημόσια μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση.
- Η ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων του Ενιαίου Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου