Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Tο τηλεοπτικό διάγγελμα του Ρέππα-Γκέμπελς


Το βράδυ της περασμένης Τρίτης, τα κανάλια διέκοψαν το πρόγραμμά τους για να μεταδώσουν, σε εθνικό δίκτυο, δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Δ. Ρέππα ενάντια στους εργαζόμενους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι οποίοι «πλήττουν» με τις κινητοποιήσεις τους «τους λιγότερο εύπορους πολίτες».

Αν ο αλήστου μνήμης Κ. Λάσκαρης, υπουργός Εργασίας της πρώτης μεταπολιτευτικής κυβέρνησης Καραμανλή έμεινε στην Ιστορία ως ο υπουργός που… κατήργησε την πάλη των τάξεων, ο Ρέππας θα μείνει ως ο εισηγητής του όρου «κοινωνικός αυτοματισμός», που θα τον ζήλευε ακόμα και ο Γκέμπελς. Σ’ αυτόν τον όρο συμπυκνώνεται η οργάνωση τραμπούκικων αντι-κινημάτων ενάντια σε αγωνιζόμενα τμήματα της εργατικής τάξης.

Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και τώρα η κυβέρνηση, με ενορχηστρωτή τον Ρέππα και πρώτα βιολιά τους διάφορους μεγαλοδημοσιογράφους, που χύνουν καθημερινά δηλητήριο ενάντια στους «προνομιούχους» εργαζόμενους των ΜΜΜ, για τους οποίους ο Ρέππας ετοίμασε ένα νομοσχέδιο που θυμίζει χουντικό διάταγμα, αφού τους καλεί να φορέσουν μόνοι τους χειροπέδες, να σκύψουν το κεφάλι και να αποδεχτούν όχι μόνο τη σημερινή καρατόμηση εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων, αλλά και το δικαίωμα του εκάστοτε υπουργού να τους αφαιρεί, με μια απλή απόφαση, ό,τι ακόμα θελήσει (αναλυτικά γράφουμε στη σελίδα 9).

Μια μέρα πριν το τηλεοπτικό διάγγελμα του Ρέππα-Γκέμπελς, με το οποίο προσπάθησε να στρέψει τους υπόλοιπους εργαζόμενους ενάντια σ’ αυτούς των ΜΜΜ, η κυβέρνηση ανακοίνωσε αυξήσεις της τάξης του 40% στα εισιτήρια, δείχνοντας έτσι έμπρακτα το βαθύ ενδιαφέρον της για «τους λιγότερο εύπορους πολίτες», αυτούς που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ.

Πριν από αρκετά χρόνια, οι εργαζόμενοι μπορούσαν να κινούνται δωρεάν στα ΜΜΜ για κάποιες ώρες την ημέρα. Αργότερα, όταν ο Μητσοτάκης προσπάθησε να ιδιωτικοποιήσει την τότε ΕΑΣ (μπλε λεωφορεία), δεν ξεσηκώθηκαν μόνο οι εργαζόμενοι σ’ αυτά, αλλά ολόκληρος ο λαός του λεκανοπέδιου. Αυτός ο σκληρός αγώνας κράτησε για περισσότερο από ένα χρόνο και ανάγκασε το ΠΑΣΟΚ να επαναφέρει την ΕΑΣ υπό κρατικό έλεγχο.

Αν υπάρχουν ακόμα ΜΜΜ στην πρωτεύουσα, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έσπασε ο δεσμός ανάμεσα στους εργαζόμενους σ’ αυτά και τους υπόλοιπους εργαζόμενους που τα χρησιμοποιούν, οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Αν αυτό δεν ξαναγίνει και τώρα, σε λίγο δεν θα έχουμε ΜΜΜ, αλλά εταιρίες αγιογδυτών.

Εδώ και τώρα ο αγώνας πρέπει να γίνει διαρκείας. Να παγώσουν τα πάντα. Και οι υπόλοιποι να σπεύσουμε να τον στηρίξουμε με όλα τα μέσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: