Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Eργαζόμενοι στον Ο.Λ.Π.Απεργούν σήμερα και αύριο.Η ανάγκη να παραμερίσουν τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες και να παλέψουν για λιμάνια στην υπηρεσία του λαού μεγαλώνει συνέχεια


Νέα 48ωρη απεργία άρχισαν από χτες τα μεσάνυχτα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, αποκαλύπτοντας με τις αγωνιστικές τους διαθέσεις τις τεράστιες ευθύνες που φέρουν οι πλειοψηφίες (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ) σε Ομοσπονδία Υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) και Ενωση Λιμενεργατών, στην εισβολή της κινεζικής πολυεθνικής COSCO στο λιμάνι, καθώς από σήμερα, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ ΑΕ, είναι πλέον επίσημα το μεγάλο αφεντικό του λιμανιού.
Οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, αφού πριν από 15 μέρες «έσπασαν» τον απεργιακό αγώνα των εργαζομένων για να επιδοθούν σε «διάλογο», προκήρυξαν χτες νέα απεργία ζητώντας να ...έχουν λόγο στον τρόπο που θα γίνει η ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ και ολόκληρου του λιμανιού. Απέρριψαν ασυζητητί την πρόταση των ταξικών δυνάμεων για συντονισμό με τους εργαζόμενους καταρχήν που πλήττονται από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, απαιτώντας την ακύρωση της παραχώρησης και διεκδικώντας λιμάνια αποκλειστικά και 100% δημόσια που να εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
Αποκαλυπτικό είναι το έγγραφο που κατέθεσαν ΟΜΥΛΕ και Ενωση Λιμενεργατών στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη για το ...διεκδικητικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει οι πλειοψηφίες της υποταγής. Δε διεκδικούν ούτε το ελάχιστο που απαιτούν οι εργαζόμενοι, δηλαδή την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης. Αντίθετα αναφέρουν δύο «επισημάνσεις», τις οποίες καλούν την κυβέρνηση να τις «προσεγγίσει θετικά» και που σύμφωνα με το έγγραφο στηρίζονται στη «διεθνή πείρα» από λιμάνια που ιδιωτικοποιήθηκαν: Η πρώτη επισήμανση είναι η εξής: «Συμμετοχή του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο και στη διοίκηση της αναδόχου εταιρείας με τρόπο τέτοιο που να μπορεί να ελέγχει στρατηγικής σημασίας αποφάσεις». Ζητούν δηλαδή το Δημόσιο να ελέγξει την COSCO.
Η δεύτερη «επισήμανση» των συμβιβασμένων αναφέρει: «Υφίσταται Ρυθμιστική Αρχή, με τη μορφή Δημόσιου Φορέα, ιδίως σε λιμάνια με περισσότερους του ενός παρόχους, όπως επιχειρείται σήμερα στον Πειραιά. (...) Η Αρχή αυτή (...) αποτελεί τον εργοδότη όλου του προσωπικού, που απασχολείται στις υπηρεσίες διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμανιών. Ολα αυτά με πλήρη κατοχύρωση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, Κανονισμών και της ασφαλιστικής συνέχειας». Πέρα από τα φληναφήματα περί ρυθμιστικής αρχής που θα ...διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα, η φράση «περισσότερους του ενός παρόχους όπως επιχειρείται σήμερα στον Πειραιά», προκαλεί σωρό ερωτημάτων σχετικά με το τι άλλο προετοιμάζεται σε βάρος του λιμανιού.
Η Λ. Κατσέλη σε δηλώσεις της για την κήρυξη της απεργίας ανέφερε ότι «αδυνατώ να κατανοήσω τη νομιμοποιητική της βάση», ξεκαθάρισε ότι τα αποτελέσματα του διαλόγου μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ που θα ξεκινήσει «δεν μπορούν ούτε να προαναγγελθούν ούτε να προεξοφληθούν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν υπάρχει διεθνής σύμβαση κυρωμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση, με ισχύ νόμου». Στο μεταξύ χτες το βράδυ έγινε άτυπο υπουργικό συμβούλιο στο Μαξίμου με θέμα τα λιμάνια, όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, το περιεχόμενο της συζήτησης ήταν το πώς θα εξασφαλισθεί η πλήρης συναίνεση και υποταγή των εργαζομένων στα όσα έχουν αποφασισθεί.

ΠΗΓΗ:www.rizospastis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: