Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Ανακοίνωση του KKE για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες


Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, στόχος της δεν είναι να βελτιώσει τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά να απαλλάξει εντελώς το κράτος από μια υποχρέωση που ποτέ δεν υλοποίησε επαρκώς, την εξασφάλιση με κρατική χρηματοδότηση δημόσιων, σύγχρονων συγκοινωνιών.
Να ισοπεδώσει μισθούς και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, να δημιουργήσει προϋποθέσεις για να παραδοθούν αυτές ολοκληρωτικά στα νύχια των μεγάλων επιχειρηματιών.
Το μεγαλύτερο θύμα θα είναι τα λαϊκά στρώματα, που ενώ θα πληρώνουν όλο και πιο ακριβά εισιτήρια, η κατάσταση στις συγκοινωνίες θα χειροτερεύει συνεχώς και δραματικά. Οδυνηρές θα είναι οι συνέπειες και για τους εργαζόμενους σε αυτές.
Το κόστος λειτουργίας και εκσυγχρονισμού τους θα βαραίνει αποκλειστικά τους επιβάτες και τους εργαζόμενους σε αυτές, εφόσον θα λειτουργούν χωρίς κρατική στήριξη και με την ευθύνη των Ανωνύμων Εταιριών και θα προχωρούν κάθε τρεις μήνες σε αυξήσεις στα εισιτήρια, μειώσεις μισθών και προσωπικού, περικοπές δρομολογίων και γραμμών.

Τα ελλείμματα και τα διάφορα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ μεθοδευμένα και σκόπιμα. Αντί να καλύπτουν το 70% του κόστους λειτουργίας, δεν έδιναν για χρόνια ολόκληρα ούτε το 10%, οδηγώντας σε τοκογλυφικό δανεισμό τους από τις τράπεζες. Τώρα με το νέο νομοσχέδιο, όπου η υποχρέωση του κράτους μειώνεται στην κάλυψη του 40%, το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι το πλήρες   κλείσιμο της στρόφιγγας. 
Η κυβέρνηση για μία ακόμα φορά χρησιμοποιεί το ψέμα, τη συκοφαντία και τον αυταρχισμό για να εξαπατήσει το λαό, να διασπάσει τους εργαζόμενους, να κάμψει τις κινητοποιήσεις.
Η κυβερνητική τρομοκρατία και τα μέτρα στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να συναντήσουν τώρα κοινό εργατικό λαϊκό μέτωπο απόκρουσης και αντεπίθεσης. Καμία αύξηση στα εισιτήρια, δωρεάν εισιτήρια για όλους το πρωί και για τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές όλες τις ώρες. Σύγχρονες και αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες.
Ο αγώνας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και γενικότερα μπορεί να γίνει ισχυρός και αποτελεσματικός στο βαθμό που αντιπαλεύει το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, συμβάλει στη διαμόρφωση της λαϊκής συμμαχίας που μπορεί να την ανατρέψει, να κατακτήσει την εξουσία για δρόμο ανάπτυξης υπέρ του λαού και όχι των μονοπωλίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: